Adobes PDF-tjeneste bygges ind i Microsoft Office 365

I år er det 25 år siden, at PDF-filen så dagens lys.

Nu bliver PDF-tjenester integreret i Microsoft Office-pakken, så man nemt kan se og oprette PDF-filer direkte fra værktøjslinjen i fx Excel, PowerPoint og SharePoint. Samtidig løfter Adobe sløret for en række nyheder på deres e-signaturløsning Adobe Sign, som i dag bruges af 65 pct. af de 100 største amerikanske virksomheder.

Adobe annoncerer i dag en række nyheder og opdateringer i deres Adobe Document Cloud, der gør det muligt at arbejde både smartere og hurtigere.

Adobe Sign, som er en udbredt e-signatursløsning, er blevet dybere integreret med Microsoft Dynamics, og med integrationen af PDF-tjenester til Microsoft Office 365 er det blevet lettere end nogensinde før at arbejde med PDF-filer i Microsofts programmer.

Alle Office 365-brugere med et abonnement på Adobe Acrobat DC Teams og Enterprise-versioner kan nu se, oprette og redigere PDF-filer direkte fra værktøjslinjen i Word, Excel, PowerPoint, OneDrive og SharePoint. Nyheden påvirker 100 mio. månedlige aktive kommercielle brugere af Microsoft Office 365.

Den nye PDF-integration er en udvidelse af partnerskabet mellem Adobe og Microsoft, der blev introduceret sidste år, hvor Adobe Sign blev en del af Office-pakken og gav folk verden over adgang til e-signaturer. Adobe Sign er i dag også Microsofts foretrukne esignaturløsning til erhvervskunder, og mere end 400 organisationer verden over bruger Adobe Sign med deres Microsoft-løsninger.

’’Som førende inden for dokument- og produktivitetssoftware integrerer Adobe og Microsoft nu de bedste cloud-løsninger for at imødekomme behovene hos den moderne arbejdsstyrke,” siger Ashley Still, Vice President og General Manager, Digital Media, Adobe.

Hos Microsoft er man også glade for samarbejdet: “Microsoft og Adobe deler en fælles vision om fremtidens arbejdsplads – en arbejdsplads, der fokuserer på agilitet og samarbejde. Vi er derfor glade for, at Microsoft Office 365-kunder nu har adgang til de bedste PDF-tjenester fra Adobe med de værktøjer, de bruger hver eneste dag,” siger Ron Markezich, Corporate Vice President, Microsoft Office 365 hos Microsoft.

Nu kan brugere af Word, Excel og PowerPoint:

• Konvertere Word-, Excel- og PowerPoint-dokumenter til PDF-filer af høj kvalitet, der bevarer skrifttyper, formatering og layout og kan beskyttes med adgangskode.

Nu kan brugere af SharePoint og OneDrive:

• Oprette og se Adobe PDF-filer af høj kvalitet, der bevarer skrifttyper, formatering, layout og kan beskyttes med en adgangskode

• Kombinere flere filtyper, herunder Office, billede, tekst, design og PDF-filer i en enkelt PDF, som du kan bruge til arkivering eller distribution

• Konvertere PDF-filer til redigerbare Microsoft Word-, Excel-, PowerPoint- eller RTF-filer fra din mobilenhed eller online, mens du bevarer skrifttyper, formatering og layout

Nyheder og opdateringer af Adobe Sign: 

• Live på Microsoft Azure. I løbet af de kommende uger vil Adobe Sign være live på Microsoft Azure i USA. Løsningen vil udbredes til andre lande snart.

• Dybere integration med Microsoft Dynamics. Med en re-designet brugergrænseflade kan brugere nu hurtigere navigere i programmet og i kundekontaktoplysninger fra LinkedIn Sales Navigator. Derudover kan kunderne nu automatisere deres salgsprocesser ved at indlejre Adobe Sign i flere Microsoft Dynamics-arbejdsgange.