CRM i regnbuens farver

For Salesforce handler deres position som markedsleder indenfor CRM om meget andet end blot salg.

Michael Zink, landechef hos Salesforce Danmark

Det har de vist flere gange i USA, hvor de har benyttet deres position til aktivt at bakke op om lighed for alle. Blandt andet også LGBTQ-bevægelsen.

Nu deltager Salesforce også ved Copenhagen Pride for at vise, hvor de står i forhold til ligestilling og rettigheder. Her har de inviteret partnere, kærester, mænd og hustruer med flere til at deltage og forventer omkring 75 deltagere samlet under Salesforce’, til lejligheden, regnbuefarvede logo.

“Salesforce har en stærk tro på, at alle skal have samme rettigheder – inklusive vores 30.000 medarbejdere og de millioner af kunder og partnere, der bruger vores produkter og services over hele verden. Vi er derfor meget begejstrede for at kunne fejre Copenhagen Pride. Vi kan sammen bane vej mod lighed for alle,” siger Michael Zink, landechef hos Salesforce Danmark.

Flere og flere virksomheder gør en indsats for at vise, at de gerne vil gøre det rigtige, at de har gode intentioner og gerne vil bakke det op med handling. Udover det positive i at virksomheder generelt tager stilling og anvender deres brands til at flytte holdninger eller synliggøre udfordringer i den verden de opererer i, er det ved at udvikle sig til et nyt konkurrenceparameter.

Nye tal viser nemlig, at omverdenen i dag vælger de virksomheder til, der viser holdninger, god indstilling og at de vil deres kunder det godt. Og kunderne belønner de virksomheder de har tillid til med loyalitet. Salesforce undersøgelsen “State of the connected customer” viser bl.a. at  95% af de adspurgte er mere tilbøjelige til at være loyale overfor de virksomheder, de mener har gode intentioner. En betragtelig andel.

I forhold til stillingtagen og aktivt at anvende sit brand, kan man helt aktuelt se en lang række meget forskellige virksomheder fra Ørsted til Netto, Jeep og Accenture bakker op om den forestående Copenhagen Pride, der bl.a. omhandler mangfoldighed, menneskerettigheder og retten til frit at kunne udtrykkes sig.

80 procent mener i dag, at kundeoplevelsen er lige så vigtig som produktet, så fremtiden tegner interessant for ny marketingtænkning – og positiv for både kunder og virksomheder, hvis gode intentioner og god forretning hænger mere sammen.