ECOVACS lancerer fremtidens digitale forretning ved IFA 2018

Førende smart home robotvirksomhed indgår partnerskab med IT platformen loadbee med henblik på at give forbrugerne bekvemmeligheden ved online produktinformation kombineret med den fysiske indkøbsoplevelse.

Hvordan ser fremtidens butiksmiljø ud? ECOVACS der er specialist i husholdningsrobotter vil i forbindelse med IFA 2018 (stand 103, hal 5.1) implementere loadbee teknologi for at demonstrere, hvordan online og offline platforme uden problemer kan kombineres med henblik på at skabe en moderne hybrid indkøbsoplevelse.

Fra den 31. august til den 5. september vil deltagere ved IFA kunne opleve ECOVACS robotter i funktion. Her vil man blandt andet demonstrere, hvordan robotterne kan tale direkte til butikspersonalet i en salgssituation, mens vedkommende samtidig kan drage nytte af at få nem adgang til de seneste produktinformationer på tværs af en række digitale brugerflader – inklusiv medarbejdertablets og medarbejderens personlige smartphone.

Hybridbutikken: når der bygges bro mellem detailbutikken og onlinebutikken

IFA er blot begyndelsen; loadbee’s banebrydende teknologi vil gøre ECOVACS’ forhandlere i stand til at bevæge sig ud af den traditionelle stationære salgssituation og tilbyde forbrugerne alt den produktinformation, de har brug for, digitalt.

”Forhandlere og producenter er nødt til at samarbejde for at skabe en problemfri ’omnichannel’ indkøbsoplevelse, der imødekommer de høje forventninger, som den moderne forbruger har”, forklarer Andreas Wahlich, europæisk administrerende direktør hos ECOVACS. ”Nutidens forbrugere forventer ikke alene den bedst tænkelige personlige rådgivning i detailbutikken men også den mest opdaterede og omfattende produktinformation på tværs af mange forskellige digitale kanaler, som stemmer overens med deres egen research. Med loadbee’s platform kan vi garantere lige præcis det til vores samarbejdspartnere og indkøbere.”

På ECOVACS’ stand på IFA kan man opleve, hvordan loadbee teknologi bringer den personlige indkøbsoplevelse ind i den digitale tidsalder. Den teknologiske platform leverer rige mængder af indhold (tekst, billeder, videoer, mulighed for at downloade dokumenter med mere) til sælgerne ude hos forhandlerne. Forhandleren behøver kun en enkelt gang at indtaste nogle få linjer med koder i deres butik, helt gratis.

”Vores teknologi gør, at vi kan vise indhold om ECOVACS overalt. I forhandlernes online shop er indholdet uden problemer integreret med produktsiden og vises automatisk til forbrugeren. Hos forhandleren er det helt enkelt muligt at anvende en teknologi så som en QR kode eller et NFC tag. Disse giver adgang til den nyeste produktinformation, som ECOVACS har leveret til online lagerførende forhandlere direkte på den enkeltes smartphone,” forklarer Marc Mombauer, talsperson for loadbee.

Pilotprojekt i Q3 2018: Euronics XXL Echterdingen

I Euronics XXL Echterdingen, vil kunder kunne hente fuld information om QR koder og NFC tags vedrørende forskellige husholdningsrobotter allerede i Q3 2018. Dette sker ved at igangsætte et online køb via en ”køb” knap. Bestillingen kan afgives til den forhandler, hvor interaktionen fandt sted. ECOVACS understøtter denne handelspartner ved at supplere med og optimere alle potentielle salgskanaler.

”Vi glæder os til i forbindelse med IFA og fremadrettet at vise vores internationale samarbejdspartnere, hvilke muligheder, der nu gør sig gældende med denne teknologi, selv uden vores egen online shop. De første projekter med forhandlere vil blive implementeret meget snart,” konkluderer ECOVACS’ Andreas Wahlich.