Fremtidens betalingsformer skal findes i Paris
Hjem NYHEDER Fremtidens betalingsformer skal findes i Paris

Fremtidens betalingsformer skal findes i Paris

Af Redaktionen

Til efteråret inviterer Worldline for første gang fintech-virksomheder til et hackathon i den franske hovedstad.

Fremtidens betalingsformer skal findes i Paris 2Formålet er at komme på forkant med fremtidens muligheder for betaling.

Hvordan skal vi betale om fem år? Det spørgsmål søger Worldline svaret på ved at invitere fintech-virksomheder til et 48-timers hackathon, hvor der skal brainstormes, samarbejdes, udvikles og designes nye betalingsløsninger for at imødekomme forbrugernes behov for bekvem betaling.

I Danmark og resten af Norden er fintech-miljøet under hastig udvikling, og vi er kendt for at være førende, når det kommer til digitalisering og brug af alternative betalingsmetoder – hvilket der allerede findes mange stærke eksempler på. Derfor håber Worldline at få en række af de bedste i fintech-branchen til Paris for at bidrage med deres viden og forventninger til fremtidens udfordringer og løsninger.

Deltagerne i den såkaldte ”Worldline e-Payments Challenge Hackathon” vil omvendt have mulighed for at drage nytte af Worldlines stærke position på markedet med brugbare erfaringer og stor, faglig ekspertise. Derudover vil deltagerne få chancen for at fremlægge deres koncept eller pilotprojekt til Worldlines kunder – og start-ups får dermed en ganske unik mulighed for udvikle sit eget vækstpotentiale.

Formålet med en to-døgns hackathon er at afdække et bredt felt af domæner, mobilbetalinger, e-handel, web-betalinger m.m. og i den forbindelse blive klogere på, hvordan vi i fremtiden får optimal sikkerhed og databeskyttelse samtidig med, at forbrugernes betalingsmetoder hele tiden skal gøres nemmere og hurtigere.

FAKTA: Hvad er et hackathon

Et “hackathon” er et intensivt innovationsforløb, der typisk bevæger sig fra idé til prototype inden for en relativt stram tidsramme. Konceptet er sammensat af det engelske ord “hack”, der betyder at skille et produkt eller en service ad for så at samle det på en ny og mere anvendelig måde. Konceptets anden inspiration kommer fra ordet “marathon”, hvor man er i konkurrence med andre i et meget intensivt forløb.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>