Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC
Hjem NYHEDER Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Af Redaktionen

Forhold mellem pris og kvalitet – Hvorfor valgte de AMCS? Stevens: “Vi fandt frem til AMCS efter en enkelt uafhængig anbefaling. AMCS viste sig at være den leverandør, der passer os bedst.

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC 2På den ene side pga. de løsninger, de tilbyder. På den anden side pga. forholdet mellem pris og kvalitet. Der var også et øjeblikkeligt match med konsulenterne. Samlet set tre gode grunde til at gøre forretning med AMCS. Med dokumentation for deres koncept var de i stand til at demonstrere, at de havde den bedste løsning, der passer til os: Fleet Planner, Web Portal og Mobile Web. Testen blev gennemført med et positivt resultat, og derefter gik vi i gang med implementeringsprocessen. Implementeringen er nu succesfuldt gennemført.”

Kernen i applikationen

Stevens: “For os er Fleet Planner kernen i applikationen. Det er her, alle planlægningsaktiviteterne finder sted, f.eks. optimering af ruterne. Webportalen blev valgt, fordi vi kan bruge den til at løse to problemer. For det første kan chaufførerne planlægge deres ruter via deres portal. For det andet vil vi give vores vognmænd adgang til denne portal for at lagre opgaver, så de kan linke deres køretøjer til dem ud fra registreringsnummer. Vi bruger Mobile Web specifikt til vores chauffører. De kan se ruterne på deres tablets og derefter køre udfra disse ruter. Vi kan bruge de generede data til alle slags analyser.”

Fleet Planners største fordel

Hvad er den største fordel ved flådeplanlæggeren til CNC? Stevens: “I vores virksomhed har vi en kompleks og temmelig unik udfordring: Vi skal sikre, at vi ankommer hos vores kunder med to forskellige produkter (gods) og én maskine samtidig. AMCS var en af de få, der kunne løse denne udfordring for os. Det er her, Fleet Planners største fordel ligger for os. Applikationen blev lanceret i to faser: Først implementerede vi den indkommende strøm af råmaterialer, og derefter den udgående strøm. Vi testede systemet i tre uger for hver fase, inden det blev taget i brug. Vi testede det med ca. 300 forskellige kriterier. Derudover gennemgik vi ca. 20 scenarier.”

Inden for budget

Hvordan gik implementeringen? Stevens: “Ud over nogle få småproblemer gik lanceringen af Fase A godt. Vi fik en masse erfaringer, så lanceringen af Fase B gik ret godt uden uheld og forsinkelser. En vigtig faktor er, at vi holdt os inden for budgettet. Og resultaterne? Nu hvor chaufførerne arbejder med Mobile Workforce (en mobil tablet-løsning), har vi opdateret information. Dette er information, vi ikke havde tidligere. Vi har nu data tilgengægeligt, som vi kan foretage analyser med. For eksempel analyser angående pålideligheden af vores leveringer til kunder, opfattelsen af vores serviceniveau og varigheden af vores handlinger. Vi har nu et meget mere direkte indblik i vores transportbevægelser.”

Superbruger

Hvad synes folk om at bruge systemet? Stevens: “I Fase A var ruteplanlægningen ret forskellig fra det, som chaufførerne var vant til. Vi gav chaufføroplæring en masse opmærksomhed. I den anden fase begyndte chaufførerne at bruge Mobil Web. Vi trænede én chauffør som superbruger, og denne chauffør vejledte de andre chauffører i åbningsfasen. Alle chauffører blev forsynet med en tablet. Vi er meget positive over for brugen af tablets. Alt sammen er nu i én slags hardware, og det gør det meget lettere for vores IT-afdeling at administrere.”

Bedre analyser

Når det drejer sig om driftsfordelene ved CNC, kan Stevens hovedsageligt se disse i de data, der genereres: “Vi kan nu lave meget bedre analyser baseret på de tilgængelige data. Systemet kommer med forslag til at hjælpe planlæggere med at træffe afgørelser. Vi ser også chaufførernes voksende engagement for virksomheden, takket være brugen af systemet, som en driftsfordel. De er alle fordele, som udgør nøglen til succes i den nærmeste fremtid.”

Højt niveau af proaktivitet

Stevens anser også innovationen forbundet med AMCS-løsningerne vigtig: “For eksempel har AMCS et ‘roadmap,’ som vi vil gøre brug af i en række henseender. Især når det kommer til indbyggede computerteknologier til lastbilerne. Vi vil gerne forbinde disse til systemet. Derfor vil vi helt sikkert bede AMCS, som en vigtig partner i fremtiden, om at arbejde proaktivt med os for at finde løsninger på andre problemer. I så fald kan det have mindre at gøre med transport, og mere at gøre med produktionsplanlægning. Vi bemærkede, at AMCS er åben overfor denne idé. Angående AMCS’ styrker, vil jeg endnu engang nævne de løsninger, de tilbyder, den rådgivning vi arbejdede med, det høje niveau af proaktivitet og den fremragende støtte. Alt i alt er vi rigtigt positive omkring samarbejdet

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>