Kampen om retailkunderne afhænger af hyper-tilgængelighed

IT er gået fra at være en intern service- og driftsfunktion til at være afgørende for kundeservice og kundeoplevelse i den moderne retailvirksomhed.

IT-funktionens arbejde med at sikre tilgængelighed og effektiv backup er dermed blevet af strategisk betydning for succes.

Og kampen om retailkunderne afhænger af hyper-tilgængelighed. Et relativt nyt begreb men et konkurrenceparameter, der bliver stadigt mere væsentligt med øget online og mobilhandel, og med stigende kundeforventninger.

Clas Ohlsson en gigant i nordisk retail, der alene i 2015 havde 76 millioner besøgende, investerer i og implementerer derfor Veeam Backup & Replication Enterprise Plus og sætter dermed fuldt fokus på kundernes behov for tilgængelighed, og at kassesystemer og webshop aldrig må være nede.

“For Veeam er aftalen med Clas Ohlson bevis på, hvor godt vores løsning fungerer i retail sammenhæng,” udtaler Victor Engelbrecht Dohlmann, Nordics Sales Manager, Veeam. “Det betyder på ingen måde en forsimplet infrastruktur, men at Veeam kan integreres med selv de mest komplekse systemer og sikre hyper-tilgængelighed for alle typer data, enhver app eller cloud. Det er den ro i sindet som Veeam leverer.”

Clas Ohlson findes ikke i Danmark endnu, men har afdelinger i bl.a. Malmø – der også retailmæssigt minder om en forstad til København.