Kaspersky Lab satser på stor udbygning af partnerkanal i Sverige

Igennem de seneste 20 år har IT-sikkerhedsfirmaet Kaspersky Lab arbejdet dedikeret på at beskytte både private forbrugere samt virksomheder og organisationer mod it-kriminelle.

I dag beskytter de mere end 400 millioner brugere mod de evigt forandrede trusler fra den mørke side af internettet. Blandt disse er mere end 270.000 virksomheder også kommet under Kaspersky Labs beskyttende vinger.

Men selvom der løbende kommer nye partnere til, så er slutkundernes efterspørgsel så stor, at Kaspersky Lab dårligt kan følge med, ifølge kanalchef Thomas Damsgaard. Han har derfor sat en større satsning i gang for at udbygge partnernetværket i Sverige:

”Med over 20 millioner årlige aktiveringer af et Kaspersky Lab produkt og en markant efterspørgsel fra nye slutkunder, så er vi selvfølgelig ikke i tvivl om at vores prisvindende produkter er efterspurgte ude i markedet. Men vi har brug for at udvide vores eksisterende partnernetværk markant i den kommende tid, så vi sammen kan tage hånd om den store efterspørgsel på løsninger, der beskytter mod det evigt skiftende trusselsbillede mod både privatpersoner samt virksomheder og organisationer.”

I forvejen arbejder Kaspersky Lab tæt sammen med nogle stærke distributører på det svenske marked, bl.a. ALSO Sweden, Captech Distribution og Commaxx og de vil gerne tiltrække endnu flere partnere, der kan hjælpe dem løse ét af tidens helt store problemer; nemlig at visse it-sikkerhedsløsninger simpelthen ikke kan stå imod de nye trusler, der konstant dukker op og som rammer både hårdt og uforudsigeligt. Et af de værste eksempler herpå var Mærsk, der som alle ved blev virkelig hårdt ramt i juni 2017 i et hackerangreb, der endda ikke var rettet mod dem specifikt.

Gamle løsninger beskytter ikke mod nye trusler

Store som små virksomheder er lige udsatte. Små virksomheder tror sig sikre for it-kriminelle, fordi de ikke mener der er noget at komme efter, men hackerne går gerne efter de lavest hængende frugter.
”Hvis Mærsk sagen skal lære os noget som helst, så er det, at alle er udsatte. Langt hovedparten af de mange it-angreb er slet ikke rettet specifikt mod én bestemt virksomhed, men trawler efter sårbarheder og åbninger ind til virksomhederne. Derfor er det vigtigt at vide, at IT-angreb kan ramme alle og derfor bør alle kunne beskytte sig ordentligt,” siger Thomas Damsgaard.

Dét fører videre til det næste problem.

”Og det er, at mange af de virksomheder, vi taler med, ikke ved om deres nuværende it-sikkerhedsløsninger rent faktisk teknologisk kan følge med det aktuelle trusselsbillede. Som det ser ud nu, så er mange virksomheder ikke beskyttet mod de moderne trusler. Her kommer vores produkter virksomhederne til undsætning. Køber man vores it-sikkerhedsprodukter, så får man samtidig sikkerhed for, at de konstant opdateres med beskyttelse mod nye trusler også. En it-sikkerhedsløsning fra Kaspersky Lab bliver derfor aldrig ’for gammel’ og som virksomhed behøver man ikke bekymre sig om man har den licens, der rent faktisk kan håndtere de aktuelle trusler. For det kan den. Og hvis beskyttelse af sin egen virksomhed ikke er nok ansporing til at opgradere it-sikkerheden, så bør den kommende GDPR forordning, der betyder at forbrugerne har decideret krav på at blive beskyttet, være det sidste, der driver en virksomhed til en beslutning om at sikre sig selv og sine kunder,” mener Thomas Damsgaard.

-Kaspersky Labs endpoint produkter lever selv op til GDPR kravene.
-Kaspersky Lab har meget at tilbyde nye, dygtige partnere
-Kaspersky Lab har i alle årene solgt sine produkter udelukkende gennem partnere og er meget stolte af alt dét, de kan tilbyde dem.

”Vi har en 100 pct. partnerdrevet salgskanal og alt bliver solgt gennem dem. Det er uanset om det er vores prisvindende anti-virusprogrammer til forbrugeren og den mindre virksomhed eller de mere komplicerede løsninger, der skal beskytte de store virksomheder,” siger Thomas Damsgaard og fortsætter:

”Hos os får vores partnere hjælp hele vejen igennem og ikke kun i forbindelse med on-boarding. Udover gratis licenser til forhandleren til deres intern brug, så tilbyder vi gratis uddannelse og certificeringer og – ikke mindst – en virkelig god margin. Vi er meget stolte af vores produkter, som vi selv udvikler. Det betyder, at vi konstant holder fokus på at udvikle produkter, som vores dybt specialiserede research-team reelt kan se, at der er behov for ude i markedet. Men kom selv og ta reda på hur det är att arbeta med en 100 % partner-engagerad leverantör,” opfordrer han og henviser til Kaspersky Lab partnerregistrering, hvor man uforpligtende kan registrere sig for at se mere.

Er du interesseret i hvad kunderne mener om Kaspersky Lab, så kan du eventuelt se Gartners Peer Insight, hvor enterprise CIOs vurderer en leverandørs brugervenlighed, teknologi og support. Her får Kaspersky Lab topkommentarer.

Link til registrering findes HER
Link til Gartners Peer Insight findes HER