Morten Christiansen udnævnt som CEO for 3 Skandinavien
Hjem NYHEDER Morten Christiansen udnævnt som CEO for 3 Skandinavien

Morten Christiansen udnævnt som CEO for 3 Skandinavien

Af Redaktionen

3 Skandinavien meddeler hermed, at Morten Christiansen er udnævnt til CEO for 3 Skandinavien fra 1. juni 2018.

Morten Christiansen udnævnt som CEO for 3 Skandinavien 2Som CEO for 3 Skandinavien skal Morten Christiansen drive udviklingen af 3 i Danmark og Sverige. Morten Christiansen forbliver CEO for 3 Danmark, og Johan Johansson fortsætter som CEO for 3 Sverige.

Morten Christiansen afløser Peder Ramel, som siden 1. marts 2007 har været CEO for 3 Skandinavien. Peder Ramel forsætter som bestyrelsesmedlem i 3 Skandinavien.

”Peder Ramel har gjort et fantastisk stykke arbejde i de 11 år, han har været CEO for 3 Skandinavien. Forretningerne i både Sverige og Danmark er vokset betragteligt og tæller nu sammenlagt flere end 3,2 millioner kunder. Vi er derfor også glade for, at Peder bliver i bestyrelsen,” siger bestyrelsesmedlem Christian Cederholm fra Patricia Industries, som er en del af Investor AB.

”Vi værdsætter det enorme arbejde, Peder Ramel har udført som CEO for 3 Skandinavien. Ledelsen glæder sig samtidig over, at Morten Christiansen har takket ja til tilbuddet om at blive 3 Skandinaviens nye CEO. Morten har formået at vende 3 Danmark fra en virksomhed med underskud til en solid forretning, som i dag har 1.293.000 kunder og en omsætning på 3,2 mia. kr. Han har dermed bevist, at han er den rette person til at lede 3 Skandinavien til yderligere vækst og har både min og bestyrelsens fulde tillid,” siger bestyrelsesformand Canning Fok fra Hutchison, der sammen med Investor AB ejer 3.

”Morten har et godt blik for at drive forretning i et konkurrencepræget marked, og han er den helt rette til at overtage posten. Jeg glæder mig til at fortsætte mit arbejde i 3 Skandinavien som bestyrelsesmedlem,” siger Peder Ramel.

“Jeg ser frem til at arbejde sammen med bestyrelsen og den øvrige ledelse i 3 Sverige og 3 Danmark. Sammen skal vi udvikle den skandinaviske forretningsstrategi. Vi står over for en ny digital virkelighed, hvor kundernes dataforbrug stiger – og det stiller krav til vores rolle som televirksomhed. Det er en opgave, jeg har stor appetit på at udvikle og stå i spidsen for,” siger Morten Christiansen.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>