Sådan får du succes på nye markeder: Revider din salgsstrategi!

Den primære årsag til Wellness Nordics fremgang i Norge er primært ansættelsen af en faglig kompetent sælger i Norge:

– Hun har ændret på strategien i forhold til, hvordan vi introducerer produktet på markedet, fortæller Bent Bonde, CEO i Wellness Nordic.

Wellness Nordic har også udstillet deres terapeutiske gyngestol i Almas Hus i Oslo. En af de ansatte var en ergoterapeut med dansk baggrund. Under besøg af en dansk delegation fortalte en af deltagerne, at i Danmark bruges gyngestolen også på fx Odense Universitets Hospital, Rigshospitalet og andre sygehuse til patienter med delir (et andet ord for delirium, red.)

Dette fik ergoterapeuten til at ringe til Wellness Nordic, da hun efter sommerferien har et indkommende besøg fra et norsk sygehus, der netop efterspørger løsninger til patienter med delir.

Bredere forståelse og flere kontakter på det norske marked

Wellness Nordic har deltaget i projektet Norden 3C, selvom de allerede var startet op på det norske marked. Gennem deltagelse i Norden 3C har de fået en bredere forståelse af markedet, viden om nye muligheder og nye norske kontakter -og netværk.

– Welfare Tech har været gode til at skabe de rigtige muligheder for os, de forstår vores behov og kan derved bidrage til at katalysere vores internationale aktiviteter, siger Bent Bonde.

En klynge bliver kun så god, som medlemmerne gør den:

– Det er grundlæggende for kvaliteten af vores arbejde, at medlemmerne bruger lidt tid på at fortælle os om det, der skaber værdi for dem. Wellness Nordic er en virksomhed, som er utroligt dygtige til at bruge netværket. De prioriterer altid at holde os løbende informeret og byder gerne ind med den viden de har om de markeder, vi arbejder med. Det styrker i høj grad vores generelle indsats og bidrager til at sikre, at de aktiviteter vi udvikler, tilgodeser de specifikke behov Welness Nordic har, siger Karen Lindegaard, seniorkonsulent i Welfare Tech.

Læs mere Gyngestol får gennembrud i hospitalssektoren