Telia gab årets smukfest et digitalt løft
Hjem NYE PRODUKTER Telia gab årets smukfest et digitalt løft

Telia gab årets smukfest et digitalt løft

Af Redaktionen

Lanceringen af den nye mobil-app Telia Locator blev en stor succes på Smukfest.

Telia gab årets smukfest et digitalt løft 2Flere end 10.000 gæster downloadede app’en, der gjorde det meget nemmere at finde hinanden i bøgeskoven til årets festival – og at finde hjem til teltlejren igen, når kræfterne slap op.

En essentiel del af charmen ved Smukfest er den afslappede stemning af frihed og fest i Bøgeskoven. Så hvordan kan man som mobilselskab bedst muligt understøtte denne følelse af bare at være til stede og nyde øjeblikket?

Telia valgte i år at fokusere på følelsen af ubekymret frihed ved blandt andet at udvikle den ambitiøse Telia Locator mobil-app og etablere opladestationer i form af fire Telia Mobil Hoteller, hvor piccoloer sørgede for, at gæsternes mobiler blev opladt, mens ejerne hyggede sig i skoven.

Med Telia Locators online kortfunktion, der er særlig tilpasset indretningen af årets festivalplads, kunne gæsterne nemt at finde hinanden i skoven eller dele billeder fra alle scenerne, barerne og teltlejrene. I alt blev der oprettet flere end 30.000 venneforbindelser, og der blev uploadet 1.200 billeder og videoer. Mest populært var det at dele billeder og videoklip fra Kronprinsens suprise-optræden med Nephew torsdag aften på Bøgescenerne.

Frihed til festivalfolket
En anden gave til Smukfest-publikummet blev præsenteret allerede mandag kl. 14, hvor en besked fra bandet The Minds of 99 tikkede ind til brugerne af Telia Locator. Her afslørede forsanger Niels Brandt, at bandet om lidt ville give en suprisekoncert på campingområdet KærligHeden. Reaktionen kom resolut fra teltlejrene – og en halv time senere fik mere end 2000 gæster en unik oplevelse, da The Minds of 99 spillede op til spontan fest fra toppen af en container midt på campingområdet.

Dette mix af kunstnersamarbejder og digitale services, der gør festivallivet både lettere og sjovere, er essensen af Telias tilgang til partnerskabet med Smukfest:

”Hvis vi kan forkæle gæsterne med unikke oplevelser og samtidig hjælpe dem med fx batteriopladning, bedre mobildækning via ekstramaster og en digital app, der gør det nemmere at finde vennerne og den bedste fest – ja, så bliver publikum mere fri til at nyde øjeblikket, musikken og hinanden. Og det er jo det, en festival skal handle om”, fortæller Brand Activation Manager hos Telia, Morten Mørup.

Også internt hos Telia er Smukfest en vigtig kulturevent, der engagerer store dele af virksomheden. Hele 80 medarbejdere var således hevet ud af deres daglige arbejde i en hel uge for at løfte opgaven og stemningen på Smukfest, hvor der blev foretaget flere end 15.000 ekspeditioner.

Telia Locator på Smukfest

  • 10.000 downloads
  • 1.200 delte billeder + videoer
  • 30.000 friend connections

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>