Velgørenhed med hjerte – Forever Giving

Det er højaktuelt for virksomheder at arbejde med velgørenhed – engagement i samfundet tiltrækker både kunder og samarbejdspartnere.

Og det handler om andet og mere end penge – at give tid og arbejdsindsats er mindst lige så vigtigt.

Socialt ansvar, eller CSR (Corporate Social Responsibility), som det også kaldes, er et varmt tema. Det er simpelthen oppe i tiden for virksomheder at tage et større ansvar i samfundet. Især de yngre generationer tiltrækkes af virksomheder, der arbejder med bæredygtighed og engagerer sig i samfundet. For at lokke kompetente unge og yngre kunder til, er det derfor vigtigt at have et klart formål. Eller som iværksætter Elon Musk siger: ”Putting in long hours for a company is hard. Putting in long hours for a purpose is easy!”. Et klart og positivt formål er at gøre noget, der gavner samfundet, simpelthen at bidrage, tage ansvar og forsøge at være en del af løsningen i stedet for en del af problemet.

Forever globalt

Forever har forandret livet for millioner af mennesker verden over. At hjælpe andre er simpelthen vores forretningsidé. Det er derfor ikke så underligt, at velgørenhed spiller så vigtig en rolle for os. Det viser sig blandt andet, når vi arrangerer forskellige velgørenhedsprojekter, hvor alle inom Forever Living deltager med hjerte og sjæl. Det har været alt, lige fra globale tiltag som at pakke over en million måltider til udsatte børn i verden, hvoraf ikke mindre end 170.000 blev pakket i Skandinavien, under deres event (Rise Against Hunger) til kontinuerligt at donere en del af virksomhedens bonus til udvalgte velgørenhedsprojekter (Forever Giving).

Forever lokalt

Det er ikke kun mennesker på den anden side af jordkloden, der har brug for hjælp. Forever i Skandinavien har selv arrangeret mange velgørenhedsprojekter gennem årene. Forever Living har ved flere lejligheder doneret en vis sum penge til udvalgte solgte produkter, for eksempel har disse bestræbelser genereret bidrag til Frelsens hær og Barncancerfonden.

Det er næsten altid sådan, at når det tas initiativ til at donere penge til et velgørende formål i Norden, så er Forever Livings forhandler hurtige til at hægte jer på. I arrangerer jeres egne velgørenhedsarrangementer og udfordrer hinanden til at donere mere.

Positiv indflydelse

EU-kommissionen definerer CSR som: ”Virksomhedernes ansvar for deres indflydelse på samfundet”. Det handler altså om at tage ansvar ud over dét, loven kræver, både ud fra et økonomisk, et miljømæssigt og et socialt perspektiv.

Den grønne bevidsthed, at Forever Livings økologiske fodaftryk ikke må være større, end planeten kan bære, har længe stået højt på dagsordenen. Tendensen går nu i retning af ikke at stoppe dér, men at engagere sig i at løse problemerne og ligefrem påvirke miljøet positivt.

Andra exempel där Forever Living engagerat sig är:

  • Læger uden grænser
  • The Perfect World Foundation
  • Barngolfen, Dronning Silvias børnehospital
  • UNHCR