​Telenor går i luften med ny `box´-butik

Telenor åbner nu sin første boxformat-butik, der er mobil- og internetoperatørens nyeste satsning på et nyt, komprimeret butiksformat med større udvalg på hylderne.

​Telenor går i luften med ny `box´-butik 1De nye box-butikker bliver blot 18 m2, hvilket giver mulighed for mere centrale placeringer, så Telenor kan være netop dér, hvor kunderne er og ønsker at gøre deres køb.

Den 3. juli byder Telenor kunderne velkommen på Ros´ Torv i Roskilde i den første af række nye box-butikker. Det nye box-format er Telenors bud på et anderledes butiksformat, hvor kunderne finder den samme gode 1. klasses service og får et endnu bredere sortiment af både mobiltelefoner og tilbehør – blot på færre kvadratmeter. Det komprimerede setup gør, at Telenor kan investere i at placere de nye box-butikker på netop de steder, hvor data viser, at kunderne er.

Salgssetup giver fleksibilitet og valgfrihed til kunder
Den centrale og strategiske placering er altafgørende for at følge kundernes forbrugermønstre, og det nye butiksformat muliggør et meget mere agilt butikssetup med mulighed for hurtigere tilpasning for Telenor.

”Vores nye box-butikker skal være med til at sikre, at vi møder vores kunder, hvor de i forvejen er. Kundetrafikken bevæger sig i højere grad over mod storcentre og online, og derfor er det vigtigt, at vi også justerer vores butikskoncepter og følger med trenden. Samtidig er grænserne mellem onlinekøb og fysiske butikker i dag smeltet mere sammen – fx ser vi en markant stigning af kunder, der køber online, men gerne vil hente telefonen i butikken. Vi stræber derfor efter at have et salgssetup med god sammenhæng mellem de fysiske og online salgskanaler, så der er fuld valgfrihed for kunderne,” siger Christian Drejer, der er ansvarlig for Telenors salgskanaler.

Ændrede forbruger- og adfærdsmønstre
Forbrugernes ændrede adfærdsmønstre bekræftes ligeledes af forbrugerekspert i Retail Institute Scandinavia, Dorte Wimmer, der understreger vigtigheden af, at virksomhederne følger kundernes ændrede adfærd i købssituationer.

”Vi har gennem de seneste år set ændrede forbruger- og adfærdsmønstre, der gør at retailere skal nytænke deres forretningsmodeller, og derfor er det også ekstremt vigtigt, at virksomhederne aktivt bruger kundeindsigter og konstant er i udvikling i forhold til nye butikskoncepter, samt har fokus på det optimale kanalmiks, så de hele tiden forsøger at være på forkant med kundernes ændrede vaner og forbrugsmønstre,” udtaler Dorte Wimmer

Flere box-butikker på vej
Placeringen af de nye box-butikker beror på Telenors egne data og kundeindsigter. Den første nye placering er fundet på Ros’ Torv, og Telenor er allerede i fuld gang med at finde de næste gode placeringer til de øvrige box-butikker, der forventer at åbne op i løbet af 2020 og 2021.