​Stort prisfald på Renault Clio hybrid
Hjem ELBIL ​Stort prisfald på Renault Clio hybrid

​Stort prisfald på Renault Clio hybrid

Af Redaktionen

Renault Clio hybrid med 140 hk, fås netop nu 31.000 kroner under vejledende pris.

​Stort prisfald på Renault Clio hybrid

Årsagen er en stor lagerrydningskampagne.

Mens kæmpestore BMW, Audi og Mercedes Plug In Hybrid faldt med flere 100.000 kroner som følge af regeringens nye skattereform før jul, måtte kommende ejere af en lille nøjsom hybridbil se til, mens priserne på det, de troede skulle være deres næste bil, steg 25-35 % i stedet for, som logikken tilskriver at falde i pris.

Det kræver ikke en universitetsgrad i mikroøkonomi for at finde ud af, hvad det gjorde ved efterspørgslen på de 308 Renault Clio E-TECH, der allerede var bestilt hjem hos Renault Danmark.

Derfor har Renault netop nu en aggressiv kampagne, hvor lageret ryddes på Renault Clio E-TECH til priser, der begynder fra 199.990 kr.

Der er både Zen, Intens og RS Line blandt lagerbilerne.

Renault Clio E-TECH Zen er forholdsvis veludstyret med aircondition, Pure Vision LED forlygter, lane keeping assist, skiltegenkendelse og hill start assist.

Intensversionen byder ydermere på klimaanlæg, 7 tommer multimedieskærm, 17 tommer alufælge, mens Clio R.S. line går all in på det sportslige look med andre kofangere, RS sportskit, 17 tommer særlige RS-fælge og sportssæder.

Renault Clio Zen kostede efter den nye beskatning 230.603 kroner – den er nu i kampagneperioden nede i 199.990 kr. Det er besparelse på 30.613 kroner.

For Intens versionen er prisen faldet fra 242.603 til 211.990 kr. For den skarpe matematiker kan man se at prisfaldet er helt det samme – nemlig 30.613 kroner.

R.S line, der er den mest sportslige udseende af de tre versioner er faldet fra 252.603 kr. til 221.990 kr. Og alle gode gange tre – så er der 30.613 kroner i besparelse.

Alle versioner har samme motor – nemlig en 1.6 liters benzinmotor koblet til to elmotorer og et 1.2 kW batteri.

Forbruget er beskedne 23,3 km/l og den udleder 98 g CO2/km. Årsagen til det flotte forbrugstal er, at man især i byen overvejende kører på el, da den energi man skaber ved nedbremsninger, lagres på batteriet og siden medvirker til at drive bilen.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>