18.000 kunder skiftede til 3 i fjerde kvartal 2019
Hjem NYHEDER 18.000 kunder skiftede til 3 i fjerde kvartal 2019

18.000 kunder skiftede til 3 i fjerde kvartal 2019

Af Redaktionen

For mere end 18.000 kunder på jagt efter en ny teleudbyder faldt valget i fjerde kvartal af 2019 på 3 og OiSTER.

18.000 kunder skiftede til 3 i fjerde kvartal 2019Dermed kunne 3 afslutte året med en samlet kundebase på 1.423.000 og en omsætning i kvartalet på 789 mio. kr.

I sidste kvartal af 2019 nåede 18.000 kunder at skifte til teleselskabet 3 og 3’s online-brand OiSTER, inden rådhusklokkerne ringede det nye årti ind. I alt voksede 3 med 92.000 nye kunder i 2019, hvilket bringer den samlede kundebase op på 1.423.000. Det er en stigning på 7 % på ét år.

”Det er en fornøjelse at kunne se tilbage på et 2019, hvor 3 i Danmark nåede i mål som forventet, og vi nærmer os de 1,5 millioner danske kunder. Det giver os et stærkt afsæt for 2020, som vi også har indledt med en perlerække af gode aktiviteter.

Nemlig lanceringen af et stærkt marketingunivers til privatmarkedet, en udvidelse af 3LikeHome og et datadelingskoncept til mindre virksomheder, som vi har høje forventninger til. Vi er den eneste operatør i branchen, som kontinuerligt lykkes med at tiltrække nye kunder, og det skal vi blive ved med,” siger Morten Christiansen, som er CEO for 3 Skandinavien.

3’s nye marketingunivers har 3-hunden i front og er sat i søen for at formidle følelsen af, hvor ukompliceret livet er med det rigtige teleselskab. Sideløbende med lanceringen blev Forenede Arabiske Emirater føjet til 3LikeHome, der nu tæller 65 lande.

En stærk forretning

I fjerde kvartal af 2019 omsatte 3 for 789 mio. kr., hvoraf de 463 mio. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 211 mio. kr., hvilket er en stigning på 74 mio. sammenlignet med 4. kvartal af 2018, der dog var lavere end sædvanligt på grund af ekstraordinære omkostninger forbundet med strategiske projekter.

”Vi driver grundlæggende en sund forretning, hvor kunderne er glade for at være, fordi de oplever, at det er nemt og ukompliceret hos os. Vi er lykkedes med at øge serviceomsætningen i 2019 på baggrund af stigningen i antallet af kunder og ikke mindst vores bredbåndsprodukter til hjemmet, som både har givet os adgang til nye kunder og været en succes i den eksisterende base. Samtidig har vi det seneste kvartal set en stigning i salg af hardware, selv om danskerne generelt beholder deres smartphones længere. Det afspejler sig i den samlede omsætning,” siger Morten Christiansen.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i fjerde kvartal af 2019 (1. oktober til 31. december 2019)[1]:

  • Nye kunder: 18.000
  • Samlet kundebase: 1.423.000
  • Omsætning: 789 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 463 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA ekskl. IFRS 16): 211 mio. kr.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>