3 fremtidssikrer Aalborg-kontor
Hjem NYHEDER 3 fremtidssikrer Aalborg-kontor

3 fremtidssikrer Aalborg-kontor

Af Redaktionen

Coronakrisen har betydet kraftig vækst i antallet af videomøder på de fleste danske arbejdspladser, men på teleselskabet 3’s erhvervskontor i Aalborg har man taget skridtet videre.

3 fremtidssikrer Aalborg-kontor

Rasmus Saksager er chef for 3’s Aalborg-afdeling, som har indført nye mål for videomøder

Her har 3 indrettet nye mødelokaler, som er særligt egnede til video, undervist medarbejderne i online præsentationstræning og sat faste mål for, hvor mange møder medarbejderne skal holde via videotjenesten Teams.

På Skibbrogade i Aalborg holder knap 25 medarbejdere hos teleselskabet 3’s erhvervsdivision, 3Business, til. Her servicerer de selskabets jyske og fynske kunder, hvilket normalt indebærer mange møder og lange ture på landevejen. Men det har coronakrisen lavet om på.

Som så mange andre måtte 3Business’ medarbejdere arbejde hjemmefra i en periode, hvilket betød, at alle kundemøder blev konverteret til videomøder. Og der gik ikke lang tid, før ledelsen så værdien i de nye mødeformer.

”Videomøder kræver tilvænning, men på grund af coronakrisen blev både vi og kunderne tvunget til at tage teknologien til os på rekordfart. Der var intet alternativ. Man kan sige, at vi blev tvunget til at tage vores egen medicin og for alvor forstå den teknologi, vi sælger til hverdag, og hvordan man bedst kan udnytte dens muligheder til at optimere sin forretning. Blandt andet ved at nedbringe køretid. Vi forventer, at fremtiden kommer til at byde på langt flere videomøder, og derfor gælder det om at være på forkant og indrette sig til den nye virkelighed,” fortæller Rasmus Saksager, der er salgschef i 3Business.

Hos 3Business i Aalborg holdt hver medarbejder førhen i gennemsnit ca. fire kundemøder ude i byen om ugen – oftest med 1-2 timers transport pr. møde. Derfor har ledelsen besluttet, at halvdelen af disse møder fremover skal holdes på videotjenesten Teams. Til det formål har 3Business indrettet et decideret Teams-mødelokale på kontoret med ordentlig akustik, lys og lyd, ligesom medarbejderne løbende bliver undervist i online præsentationsteknik.

”Kunder har allerede taget rigtig godt imod muligheden for at afholde videomøder. Det er især de faste kunder, som vi kender godt, og som kender os, hvor de løbende statusmøder uden problemer kan tages online. For nye kunder oplever vi, at flere siger ja tak til et indledende møde, når det kan holdes over Teams – men starter vi et samarbejde op, er det vigtigt for os at komme forbi og hilse på. På et fysisk møde har man bedre mulighed for at suge virksomhedskulturen og -stemningen til sig og danne en god relation til gavn for fremtidig rådgivning,” afslutter Rasmus Saksager.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>