3 lancerer datadeling til alle virksomheder

Der er kamp om de mindre virksomheders gunst på markedet for erhvervstelefoni, og nu skærper 3 konkurrencen yderligere ved som det første teleselskab herhjemme at tilbyde data- og abonnementsdeling til alle virksomheder.

3 lancerer datadeling til alle virksomheder 1Dermed kan alle erhvervskunder hos 3 fra i dag få adgang til konceptet 3Deling Pro, som længe har været et hit hos de store virksomheder.

Med 3Deling Pro kan 3’s erhvervskunder få en fælles datapulje til deling for alle medarbejderne, som sammensættes efter behov. 3Deling Pro har været forbeholdt de store virksomheder, siden konceptet blev lanceret i 2015, men fra i dag er løsningen tilgængelig for virksomheder af alle størrelser. Dermed er 3 det første selskab herhjemme, der gør det muligt for også mindre virksomheder at få glæde af de mange fordele ved en delingsløsning, som bl.a. tæller rigeligt data til de medarbejdere, der bruger meget, intet dataspild hos dem, der bruger lidt, og langt mindre administration.

”3Deling Pro betyder, at man minimerer risikoen for, at medarbejderne løber tør for data, og at virksomheden slipper for tung administration. Det giver selvfølgelig en tryghed og fleksibilitet – men helt grundlæggende giver det faktisk også bare god mening. Også for de mindre virksomheder, som gerne vil have en helt enkelt løsning, eller for enkeltmandsvirksomheden, som kan bruge af den samme datapulje på både smartphone, tablet og mobilt bredbånd,” siger Sigurd Leth, der er direktør for 3’s erhvervsmarked.

3 forventer konkurrencemæssig fordel

3’s data- og abonnementsdeling har eksisteret siden 2015, hvor 3 lancerede 3Deling til privatmarkedet og 3Deling Pro, dengang under navnet 3Samlet, til erhvervslivet. 3Deling Pro har tidligere været forbeholdt virksomheder med over 20 ansatte, og i dag vælger ca. 85 % af alle nye erhvervskunder hos 3 af den størrelse at benytte sig af konceptet.

”Jo flere medarbejdere en virksomhed har, des mere tid bruger administratorerne i virksomheden på at holde styr på, om de mange medarbejdere er på de rigtige abonnementer, så de ikke løber tør for data. Derfor lancerede vi oprindeligt konceptet til virksomheder med minimum 20 medarbejdere, men i takt med at produktets popularitet er vokset, er de mindre virksomheder også begyndt at efterspørge det. Derfor er det en stor fornøjelse, at vi i dag kan være de første til at tilbyde en delingsløsning for alle. Vi ser et stort potentiale i de mindre virksomheder, og jeg forventer, at lanceringen kommer til at give os en fordel i markedet,” siger Sigurd Leth.

Selv om medarbejderne deles om det samme abonnement, har alle naturligvis deres eget telefonnummer samt fri tale, sms og 3LikeHome Pro, så de altid er dækket ind i Danmark og 64 andre lande.