3 og OiSTER vokser trods krisen
Hjem NYHEDER 3 og OiSTER vokser trods krisen

3 og OiSTER vokser trods krisen

Af Redaktionen

Teleselskabet 3 og OiSTER nærmer sig målsætningen på 1,5 millioner kunder.

3 og OiSTER vokser trods krisenTrods coronakrisen steg antallet af kunder i andet kvartal med 6.000, hvilket bringer den samlede kundebase op på 1.450.000.

Dagens kvartalsregnskab bærer dog præg af to måneders nedlukning af selskabets 15 storcenterbutikker.

Antallet af kunder hos teleselskabet 3 og OiSTER er steget med 6.000 i andet kvartal i år, hvilket bringer selskabets samlede kundebase op på 1.450.000. Det viser 3’s seneste kvartalsregnskab.

Det er betydeligt mindre end budgetteret i den oprindelige plan for året, men 3 er tilfredse med resultatet, der er opnået i et udfordrende kvartal.

”Som forventet har coronakrisen for alvor slået igennem i regnskabet for andet kvartal. Usikkerheden blandt både private forbrugere og virksomheder har betydet, at mange har sat overvejelser om nyt teleselskab på pause. Derfor er vi også glade for, at vi er lykkedes med et fint resultat trods de usædvanlige vilkår. Vi har dog stadig mærket et tydeligt behov for vores produkter under coronakrisen, bl.a. i form af stor efterspørgsel på Internet til hjemmet og mobile hjemmearbejdspladser, og det har været med til at bringe os igennem med skindet på næsen,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien.

Nyt butikskoncept ser dagens lys

I andet kvartal af 2020 omsatte 3 for 678 mio. kr., hvoraf de 461 mio. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 193 mio. kr. (inkl. IFRS 16-effekten), hvilket er et fald på 1 mio. sammenlignet med andet kvartal af 2019.

”Kvartalsregnskabet er naturligvis påvirket af, at myndighederne bad os lukke 15 storcenterbutikker i to måneder. Men vi har de bedste forudsætninger for at komme tilbage på vækstsporet. Vi har et godt mindset i organisationen med fast fokus på, at det skal være nemt at være kunde hos os. Og under nedlukningen nåede vi i mål med moderniseringen af vores 30 butikker, hvor hver eneste centimeter nu er optimalt udnyttet til at danne ramme for inspiration og god rådgivning til vores kunder. Efteråret vil byde på flere spændende lanceringer, så vi er ganske fortrøstningsfulde,” siger Morten Christiansen fra 3.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i andet kvartal af 2020 (1. april til 30. juni)[1]:

  • Nye kunder: 6.000
  • Samlet kundebase: 1.450.000
  • Omsætning: 678 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 461 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA inkl. IFRS 16): 193 mio. kr.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>