30.000 nye kunder til 3 i 2. kvartal

Stadig flere danskere vælger at skifte til teleselskabet 3 og OiSTER, når de har brug for mobiltelefoni og bredbånd.

3’s Internet til hjemmet har især været med til at drive væksten i kundebasen, som endte på 1.387.000 kunder ved udgangen af andet kvartal af 2019.

I andet kvartal af 2019 har 30.000 danskere valgt at skifte til teleselskabet 3 eller det 3-ejede online brand OiSTER. Dermed har 3 nu samlet set 1.387.000 kunder, og andet kvartal bød således på en fremgang på 2% i antallet af kunder.

“Det er en fornøjelse at konstatere, at antallet af danskere, som vælger os til som teleselskab, stiger. Vi har fortsat succes med at tilbyde vores nye bredbåndsprodukter, som især har været med til at skabe fremgang i forretningen i foråret og forsommeren.“

“Vi ser samtidig, at vores netværk står stærkere end nogensinde. Vi har igen i år haft en god plan for yderligere forbedringer af netværksoplevelsen, og den ser ud til at bære frugt. Senest målte vi, at kunderne i gennemsnit oplever en downloadhastighed på 40 Mbit/s – vel at mærke i alle landsdele,” siger Morten Christiansen, som er CEO for 3 i Skandinavien. Og han uddyber, at sådanne hastigheder kan dække en stor del af danskernes internetbehov.

3 lancerede midt i februar ’Internet til hjemmet’ til privatkunderne i form af 1 TB data for 230 kr. om måneden, og samtidig kom et tilbud om 1 TB også til erhvervskunderne til kontoret eller hjemmearbejdspladsen. OiSTER fulgte efter i starten af marts med ’Danmarks nemmeste internet’.

Godkendt resultat

3 omsatte for 641 mio. kr. i andet kvartal af 2019, hvoraf 438 mio. kr. kom fra serviceomsætningen. Dette er ni mio. kr. mere end samme kvartal i 2018. Driftsresultatet for 2. kvartal 2019 endte på 172 mio. kr.

“Kvartalets resultat viser, at væksten i kundebasen også aftegner sig i omsætningen. Vi ender således med et godkendt driftsresultat, som stemmer overens med, hvad vi har sat vores ejere i udsigt for kvartalet,” siger Morten Christiansen fra 3.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i andet kvartal af 2019 (1. april til 30. juni 2019):

  • Nye kunder: 30.000
  • Samlet kundebase: 1.387.000
  • Omsætning: 641 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 438 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 172 mio. kr.