5 tegn på at det er tid til at opdatere jeres supply chain teknologi
Hjem NYHEDER 5 tegn på at det er tid til at opdatere jeres supply chain teknologi

5 tegn på at det er tid til at opdatere jeres supply chain teknologi

Af Redaktionen

Supply chain-applikationer har ændret sig så markant i løbet af det sidste årti, at brugen af ​​legacy-applikationer kan forhindre virksomheder i at nå deres fulde potentiale.

5 tegn på at det er tid til at opdatere jeres supply chain teknologiLegacy-løsningerne virker fint efter den standard der var gældende – men i dag er det ikke nær nok.

Ægte modernisering og forretningsfordele finder sted, når supply chain- og transportstyringsapplikationer integreres i et netværk, der udnytter data fra økosystemet til at give lettere adgang til service og samarbejde med f.eks. partnere og luftfartsselskaber. Mange virksomheder har et aktuelt behov for en opdatering, som kan øge kapaciteten, øge effektiviteten og levere masser af data, der kan udnyttes til at forbedre drift og kundeoplevelse. Er du usikker på om dit nuværende setup kan levere på de parametre, er her fem tegn på, at du har brug for en mere moderne løsning.

  1. Dine kunder bliver irriterede over dig
    Verden bevæger sig i retning af mindre forsendelser og  hvad enten det er direct-to-consumer eller direct-to-business vil alle være i stand til at gå online og se nøjagtigt hvor deres ordre er, lige nu. Kunderne forventer det, for de har alle bestilt varer på nettet, med hurtig oversigt over ordrestatus og levering. De forstår ikke, hvorfor din virksomhed ikke kan levere denne service i forhold til deres forsendelser. Synlighed for indgående og udgående forsendelser er nøglen til at imødekomme forventningerne og opbygge kundernes tillid.
  2. Kun to mennesker i verden forstår dit system, og de er ved at gå på pension
    Hvis du stadig er afhængig af ældre teknologi, er oddsene store for at de mennesker, der har udviklet og måske vedligeholder dine løsninger, snart går på pension – og ingen andre kender detaljerne i disse konfigurationer. Måske støtter den originale leverandør ikke længere applikationen, eller applikationerne er så stærkt tilpassede, at det er vanskeligt at holde det kørende. Det er en risikofaktor af dimensioner.
  3. Transportomkostningerne opsluger fortjenesten
    Transport er en betydelig del af omkostningerne ved at drive forretning, og for mange virksomheder og speditører der opererer på en lav margen, bliver det at bringe omkostningerne ned, nøglen til at overleve. Det kan gøres med et moderne transportstyringssystem (TMS) forbundet til det globale handelsnetværk (GTN), hvor de sammen genererer masser af data. Disse data hjælper til at danne grundlag for bedre beslutninger, når det gælder om at finde langsigtede besparelser og forstå afvejningerne mellem omkostninger og service.
  4. Du kan ikke eksekvere på nye ideer og muligheder
    En optimeret, friktionsfri supply chain giver mulighed for hurtigt at agere, når der opstår nye muligheder. Der er behov for at finde nye måder til at gøre logistik til en konkurrencefordel snarere end en omkostning. For eksempel ønsker dagens kunder muligheder som handel på tværs af landegrænser og levering af lastmile. Understøtter jeres løsning ikke disse muligheder, er det tid til at opdatere til en cloudbaseret platform af integrerede applikationer der hjælper til at imødekomme de nye kundekrav, I allerede har identificeret, selv dem jeres kunder ikke ved noget om endnu
  5. Omkostninger til lager og lagerstyring er for høje
    Hvis du ikke har fuldstændig kontrol over indgående forsendelser fra jeres leverandører, skal der typisk mere sikkerhedslager til, for at sikre nok lager. Forbedret gennemsigtighed i forhold til indgående forsendelser giver mulighed for at reducere lagerbeholdningen, hvilket vil fjerne store omkostninger fra supply chain. At minimere sikkerhedslageret reducerer ikke kun omkostningerne, men også risikoen for at blive fanget med varer og material det ellers er svært at sælge, som det ofte gør med sæsonbestemte eller trendbaserede varer.

Af: Johnny Thøgersen, Group Vice President Professional Services hos BluJay Solutions

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>