7.000 nye kunder til 3 og OiSTER i tredje kvartal
Hjem NYHEDER 7.000 nye kunder til 3 og OiSTER i tredje kvartal

7.000 nye kunder til 3 og OiSTER i tredje kvartal

Af Redaktionen

Teleselskabet 3 og OiSTER fik 7.000 nye kunder i tredje kvartal af 2020, hvilket bringer den samlede kundebase op på 1.457.000.

7.000 nye kunder til 3 og OiSTER i tredje kvartal

Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien

Kvartalsregnskabet bærer dog fortsat præg af coronakrisen med lavere vækst end forventet.

Teleselskabet 3 kan i dag præsentere regnskab for tredje kvartal 2020. Her fremgår det, at 3 og søsterselskabet OiSTER fra 1. juli til 30. september kunne byde 7.000 nye kunder velkomne, så den samlede kundebase i dag er på 1.457.000. Ligesom i andet kvartal er coronakrisen dog tydelig at spore i dagens regnskab, der byder på lavere vækst end forventet.

”2020 bliver ikke det år, vi havde forestillet os. Vi havde høje ambitioner og planer om at nå vores målsætning om 1,5 millioner kunder, men det har coronakrisen foreløbig sat en stopper for. Vi mærker fortsat usikkerheden blandt især de private forbrugere, som bl.a. kommer til udtryk ved færre besøgende i vores butikker.”

” Til gengæld mærker vi også et behov for vores produkter, bl.a. mobilt bredbånd, og en meget høj kundetilfredshed, som er helt afgørende for, at vi trods alt er lykkedes med at vokse i endnu et udfordrende kvartal,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien.

September viste gode takter

I tredje kvartal af 2020 omsatte 3 for 666 mio. kr., hvoraf de 461 mio. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 214 mio. kr. (inkl. IFRS 16-effekten), hvilket er et fald på 14 mio. sammenlignet med tredje kvartal af 2019. Dog viste kvartalets sidste måned gode takter, som giver anledning til optimisme hos 3:

”Vores erhvervsforretning har i september måned indgået aftaler med flere store danske virksomheder, som betyder, at de er tilbage på niveau for året. Samtidig har vi i privatforretningen efter sommerferien lanceret nye tiltag, bl.a. genbrugskonceptet ’Byt til nyt’ og et nyt mobilabonnement med underholdning, som også klarer sig godt. Vi sidder ikke på hænderne og venter på, at krisen er overstået. Tværtimod bruger vi den som anledning til at gentænke dele af vores forretning, så vi kommer styrket ud på den anden side,” siger Morten Christiansen fra 3.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i tredje kvartal af 2020 (1. juli til 30. september)

  • Nye kunder: 7.000
  • Samlet kundebase: 1.457.000
  • Omsætning: 666 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 461 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA inkl. IFRS 16): 214 mio. kr.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>