Den globale betalingsplatform Adyen lancerer i dag Adyen Planet, som er det seneste tiltag inden for virksomhedens Impact Product Suite.
Tjenesten gør det muligt for forhandlere at se deres kunders klimaaftryk, ligesom forbrugerne kan vælge CO2-kompensation direkte ved kassen, når de handler online.
Forbrugerne kan desuden vælge mellem forskellige klimaprojekter inden for bl.a. vedvarende energi og genplantning af skov. Alle Adyens danske og nordiske kunder får gratis adgang til funktionen gratis.
Kravene til virksomheders sociale ansvar stiger – og disse er blevet skærpet under coronakrisen. Derfor lancerer den globale betalingsplatform Adyen i dag sin nye service, Adyen Planet, som virksomheder kan benytte til at integrere klimakompensation direkte i deres online-checkout. Hermed kan forhandlere hjælpe deres kunder med at handle mere ansvarligt.
“Det har i lang tid været vigtigt for os at give vores kunder mulighed for at informere deres kunder om, hvordan deres køb påvirker klimaet, derfor er vi meget glade for at kunne præsentere Adyen
Planet. Med løsningen gør vi det muligt for vores kunder at bidrage til en mere bæredygtig
udvikling,” siger Tobias Lindh, landechef for Norden og Baltikum i Adyen.
Adyen har sammen med virksomheden South Pole udviklet en beregning, der viser den estimerede CO2-udledning ved hvert køb. Funktionen giver forbrugerne mulighed for at støtte flere end 700 forskellige klimaprojekter over hele verden – alle med det formål at reducere CO2-udledningen og støtte lokal bæredygtig udvikling. En af de første virksomheder til at aktivere Adyen Planet er den belgiske online-dagligvarekæde Kazidomi, der arbejder for sundere og mere miljøvenlige forbrugsmønstre.