Brother og DLG Connect er den danske landmands gode venner
Hjem NYHEDER Brother og DLG Connect er den danske landmands gode venner

Brother og DLG Connect er den danske landmands gode venner

Af Redaktionen

Brother har udnævnt DLG Connect til Årets MPS-partner. Virksomheden med base i Odense er en af den danske landbrugssektors største it-leverandører.

Brother og DLG Connect er den danske landmands gode venner

DLC Connect i Odense er udnævnt til Årets MPS-partner hos Brother. På billedet modtager adm. direktør Peter Søby beviset fra Brothers Ulrik Dam Sørensen

Managed Print Services (MPS) er en stor fordel for den danske landmand, der ikke skal tænke på, om printerne mangler blæk eller toner. Printerne giver selv besked, via internettet, når de er ved at løbe tør, så nye forbrugsstoffer bestilles og står parat på kontoret, når der er brug for dem.

Hos landmanden skal computeren og printeren bare køre. De er ligesom traktoren på marken eller malkemaskinen i stalden. De er uundværlige for det daglige arbejde og skal være både driftssikre og køreklare, når der er brug for dem. De er vigtige tandhjul i et moderne landbrug.

DLG Connect er lige blevet kåret som Årets MPS-partner hos printer- og kontormaskine-specialisten Brother, der har forhandlere over hele landet.

MPS eller Managed Print Services udgør en stadig større del af Brothers omsætning i Danmark, og DLG Connect og har forstået bedre end de fleste andre, hvad MPS kan betyde for en krævende kundegruppe.

MPS giver den professionelle bruger af printere og alt-i-én-printere mulighed for at tænke på vigtigere ting end kontormaskiner.

For en MPS-løsning betyder nemlig, at Brothers printere selv giver besked, når forbrugsstof-beholdningen er ved at være lav eller spildtoner-beholderen og bælteenheden trænger til udskiftning. Så bliver der automatisk fremsendt nye forsyninger, inden printerne løber tør for ”brændstof” eller mangler reservedele. Traktoren og mejetærskeren må jo heller ikke mangle diesel eller olie.

”Vi betragter os som landmændenes it-maskinstation. Vi sælger det nye computer- og printerudstyr til den danske landmand. Vi installerer udstyret ude på gårdene. Vi rykker ud hver dag, når det går i stykker. Og vi rådgiver landmændene i, hvordan de kan forbedre og optimere deres drift ved hjælp af moderne it”, forklarer Adm. Direktør, Peter Søby, fra DLG Connect.

Peter Søby har selv en baggrund som landmand. Han kender landbrugets problemstillinger og taler som de øvrige medarbejdere i DLG Connect landmændenes sprog. DLG Connect har derfor bedre føling med sine kerne-kunder end de de fleste andre it-virksomheder, der sælger udstyr og services til mange forskellige brancher og industrier.

”En bondegård anno 2019 har udviklet sig til en hypermoderne produktions- og logistik-virksomhed. Alt bliver styret via computere, GPS, sensorer og digital overvågning. I stalden, i marken, i garagen og på landmandens kontor. Her skal alt fungere så godt og driftssikkert som overhovedet muligt. Det gælder også printere og alt-i-én-printere, som Brother sælger mange af til danske landbrug”, fortsætter Peter Søby.

Indtil 1. januar 2019 kendte de fleste i den danske landbrugssektor DLG Connect som TNM IT. Virksomheden er stadig den samme, men er i dag en integreret del af DLG-koncernen. Den er et af Europas største landbrugsselskaber og har været hovedaktionær i TNM IT siden 2017.

Det digitale landbrug er det overordnede mål for DLG Connect – og for den moderne landmand. Landmanden vil have informationerne ved sin fingerspids. Smartphones og internet er derfor blevet integrerede dele af den daglige drift. Også i forhold til leverandører og de eksterne samarbejdspartnere, som et landbrug har i dag.

Brother og DLG Connect har kørt parløb i flere år, og Brothers printere kan ses på mange danske gårde:

”Via DLG Connect var landbruget en af de første industrier, som forstod fordelene ved Managed Print Services. Mange andre brancher er fulgt efter siden. Der går ikke en dag, hvor vi og vores forhandlere ikke får nye henvendelser og sælger store og små MPS-løsninger”, fortæller Henning Elkjær, Nordic Marketing Director & Sales Director (Denmark) hos Brother Nordic A/S.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>