Conrads årsrapport for 2020 viser det bedste resultat nogensinde
Hjem NYHEDER Conrads årsrapport for 2020 viser det bedste resultat nogensinde

Conrads årsrapport for 2020 viser det bedste resultat nogensinde

Af Redaktionen

I maj blev årsregnskabet for Conrad Skandinavien fremlagt, og sammenlagt går Sverige og Danmark i plus med 5.8 millioner danske kroner og en samlet omsætning på 134 millioner danske kroner.

Resultatet er en markant stigning i forhold til tidligere år og er det bedste, som elektronikvirksomheden har præsenteret siden etableringen i Sverige i 2005 og Danmark i 2012.

Da Conrad Skandinavien trådte ind på markedet, leverede elektronikvirksomheden primært elektronikprodukter med et særligt fokus på B2C, med teknologiprodukter til både hjemmeelektronik og hobbybrug. For omkring tre år siden blev det imidlertid besluttet at ændre retning og dermed satse mere på B2B-kunderne. Siden da har Conrad opdateret sin platform og udvidet sine tjenester, så erhvervskunderne nu får tilbudt fleksible indkøbsløsninger, teknologiprodukter til uddannelsesmæssige formål og kabelinstallationstjenester. På trods af den igangværende pandemi har det forløbne år været det mest gunstige for elektronikvirksomheden, og det øgede fokus på B2B-kunder er ifølge Jacob Romberg, Director of Marketing and Operations hos Conrad Skandinavien, en væsentlig årsag til de succesrige resultater i 2020.

Conrads årsrapport for 2020 viser det bedste resultat nogensinde– Vi er utroligt stolte over, at vi har formået at vokse. Vi har investeret meget i vores nye Conrad Sourcing Platform, hvor man nemt og hurtigt kan finde produkter, tjenester eller individuelle løsninger, og det føles ekstra sjovt, at vores hårde arbejde nu har genereret gode resultater, forklarer Jacob Romberg.

Conrad satser også på vækst i 2021

I 2021 har Conrad oplevet en tilsvarende positiv udvikling. Elektronikvirksomheden vil nu fortsætte ad samme spor og fokusere ekstra stærkt på salg til virksomheder og udvikling inden for området, men også på at opretholde sit produktsalg til B2C-kunderne.

– Målet er at fortsætte med vores strategi; vi vil fortsat tilbyde service, elektronik og komponenter til virksomheder i Skandinavien på et højt niveau. Så håber vi naturligvis, at det vil lykkes os at opnå endnu bedre resultater i år, og indtil videre er vi godt på vej, slutter Jacob Romberg.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>