Rundt omkring i Europa åbnes forhåndsbestillingerne på Dacia Spring den 20. marts – på det, der betegnes som årets første officielle forårsdag.
Herhjemme må vi vente lidt længere før salget åbnes
Hvad er eksklusivitet? Kigger man i synonymordbogen stå der for eksempel, elitær, forfinet og høj standard – altså noget usædvanligt og enestående. Når Dacia derimod bruger ordet i den nye kampagne for Dacia Spring – hvor sloganet er ”Exclusicity for All”, twister man begrebet på ægte Dacia vis.
Nu betyder det, at det som noget unikt, nu er muligt at få en elbil, der er til at betale. For det har faktisk mere været reglen end undtagelsen, at elbiler var for dem med penge på lommen.
Men det laver Dacia nu om på. Den 20. marts åbner ordrerne på Dacia Spring i en lang række europæiske lande, som for eksempel Frankrig og Tyskland. I Danmark venter vi til den 15. april.
For at fejre at Dacia Spring nu er klar til at indtage især byerne, vil man i en lang række europæiske storbyer se gadekunstnere spreder det glade budskab – #SpringIsComing,
Fordi det er muligt både at opfylde helt basale transportbehov og gøre det på en sjov måde, har Dacia og Publicis Conseil skabt en farverig kampagne, som skal mande alle om mærkets DNA. Nemlig at Dacia er biler, der er til at købe for alle.
Kampagnefilmen er filmet i Madrid af James F. Coton på Noëm’s fortolkning af “Mad World,” og reklamefilmen viser to parallelle verdener side om side.
Reklamekampagnen bryder reglerne og medvirker til at positionere Dacia som et mærke, der helt enkelt, tilbyder det essentielle.
Dacia Spring kommer til Danmark til efteråret. Priserne begynder ved 128.990 kroner for en bil med 230 km rækkevidde (WLTP) – og hvis man kører udelukkende i byen – 305 (WLTP) Bilen har plads til fire voksne og er en mini SUV med god plads.