[KANALPARTNER] Med opkøbet af den amerikanske it-sikkerhedsvirksomhed Infocyte udvider Datto sine endpoint-sikkerhedsløsninger med innovativ trusselsdetektions- og responsteknologi til MSP’er.
Datto, der er specialiseret i cloudbaserede software- og sikkerhedsløsninger skræddersyet til MSP’er (managed service providers), har købt virksomheden Infocyte, der fokuserer på trusselsdetektion- og responsteknologi.
Opkøbet udvider Dattos sikkerhedsportefølje, der beskytter, registrerer og administrerer cybertrusler, som findes i endpoints og cloudmiljøer.
Infocyte, der er fra Texas, er pionér inden for EDR-teknologier (Endpoint Detection and Response) og MDR-tjenester (Managed Detection and Response). Infocytes patenterede teknologier, der er udviklet af eksperter i trusselsinformation fra det amerikanske militær, indsamler og analyserer løbende data fra endpoints for at identificere potentielle trusler. Med i opkøbet er Infocytes team af specialiserede sikkerhedsanalytikere, som sidder i et Security Operations Center (SOC), der reagerer på eskalerede cybertrusler i realtid.
“Datto har altid fokuseret på at hjælpe sine MSP-partnere med at sikre digitale aktiver – både applikationer og data hos deres kunder, som typisk er små og mellemstore virksomheder. Sammen med Infocytes team og innovative teknologi øger vi mulighederne inden for de kritiske sikkerhedsområder, der er at beskytte, opdage og reagere,” siger Tim Weller, CEO for Datto.
Curtis Hutcheson, der er CEO for Infocyte, fortæller om opkøbet: “Vi ser virkelig frem til at slutte os til Datto og derved yderligere at kunne sikre små og mellemstore virksomheder gennem deres store netværk af MSP’er. Sikring af endpoints mod avancerede trusler er nemlig fortsat en af de største udfordringer for små og mellemstore virksomheder. Med Dattos partnerfællesskab og voksende sikkerhedsportefølje vil vi være i stand til at udvide vores rækkevidde til millioner af enheder, hvilket gør det muligt for Dattos partnere at levere førsteklasses detektions- og responsteknologi til deres kunder.”