De største udfordringer og muligheder for kanalpartnere i 2021

På trods af den igangværende COVID-pandemi vil der være fuld af nye muligheder for partnere, der er villige til at gribe dem, mener Jesper Hersbro, distribution manager, Benelux og Nordics hos Vertiv

De største udfordringer og muligheder for kanalpartnere i 2021
De største udfordringer og muligheder for kanalpartnere i 2021

På trods af forventningerne om, at COVID-pandemien fortsat vil påvirke virksomheder i hele Europa, forbliver IT-branchen ved godt helbred, og der er masser af positive tegn på, at partnere vil kunne udnytte nye muligheder i 2021.

COVID-pandemien har vist, at virksomheder er villige til at investere på tværs af deres it-infrastruktur, da digital transformation bliver en vital komponent i forhold til deres fremtidige succes.

Vi håber derfor alle på at ramme, hvad vi kan kalde den digitale accelerator i 2021.

Det er klart, at det har været en turbulent periode for alle. Mens kundebudgetter er blevet strammet, og projekter er blevet skubbet tilbage, sker det hele mod en forventning om kommende massive investeringer i digital transformation.

Som analysevirksomheden Gartner-gruppen påpegede for nylig: “De bedst præsterende virksomheder fremskynder digital innovation og udnytter nye teknologier til at komme stærkere ud på den anden side af COVID-19 pandemien”. Når man oversætter det til tal, på trods af den globale pandemi, vokser de direkte digitale transformationsinvesteringer stadig med en såkaldt compound annual growth rate (CAGR) på 15,5 procent fra 2020 til 2023 og forventes at nærme sig $ 6,8 trillioner.

Og mens der har været mange investeringer i offentlige cloudtjenester, er det ikke nødvendigvis til skade for virksomhedsinvesteringer. Ifølge en nylig undersøgelse fra Uptime Institute er virksomhedsdatacentret hverken dødt eller døende. Mere end halvdelen af ​​arbejdsbyrden forventes at forblive i lokale datacentre i 2022 og derefter.

Vi forventer også en stærk vækst i edge computing fremskyndet af investering i IoT, og når det vinder rigtigt indpas, 5G.

Ifølge IDC vil det verdensomspændende edge computing-marked nå op på $ 25 mia. I 2024 med en vækstrate (CAGR) på 12,5 procent i perioden 2019-2024. Så selvom der på kort sigt kan være turbulens og nedskæringer i IT-budgetterne, er det langsigtede billede meget mere positivt.

IT-infrastrukturens robusthed skal være i tankerne

Der har været en masse nylige investeringer i specifikke områder af digital transformation udfra nødvendighed: fjernarbejde, fjernuddannelse, telemedicin osv. Men den øgede afhængighed og fokus på digitale tjenester medfører øget ansvar og betydning, både med hensyn til it-udstyret og den fysiske infrastruktur (strøm, køling osv.), der understøtter det.

På it-siden, som en nylig rapport fra Interpol viste, har der været en stigning i hacking og malware ved siden af ​​pandemien. Faktisk bruger cyberkriminelle oplysninger, der angiveligt er relateret til pandemien, til at bryde virksomheders forsvar eller udnytte sårbarheder, der er skabt ved at have flere fjernarbejdere.

En nylig rapport fra Uptime Institute afslørede, at datacentreoperatører planlægger at øge mængden af ​​fysisk redundans pr. sted for at beskytte mod fremtidig forstyrrelse fra, ikke kun den nuværende pandemi, men afgørende fremtidige pandemier og klimaændringer. For eksempel beder mindst en stor cloud-tjenesteudbyder sine colocation-partnere om at sikre N + 2-redundans på alle deres websteder. Det vil sandsynligvis drive fortsatte investeringer i fysisk modstanddygtigt udstyr. Ifølge Omdia vil det globale UPS-marked se fem procent vækst i 2021.

Partnermuligheder

Så i 2021 vil der være et antal kunder, der træder på gaspedalen og fremskynder deres digitale transformationsprojekter. Men der vil også være en masse start- og stopaktiviteter og et behov for at sikre, at digitale projekter er sikre og modstandsdygtige.

Kunderne har brug for vejledning i, hvordan de kan balancere digital acceleration i de rigtige områder og sikre, at den digitale transformation gør deres forretning mere produktiv. Her ser vi tre områder, hvor partnere kan differentiere sig:

  • Ny digital teknologi, der udfordrer eksisterende færdigheder: partnere kan bygge bro mellem det kendte og det ukendte
  • Merværdi muliggør større afkast: partnere, der kan tilføre værdi til kundens forsyningskæde, kan tage højere priser
  • Tilpasningskravene vokser: partnere, der kan bringe tilpassede løsninger, vinder på enkelhed og hurtighed

Den fortsatte usikkerhed fra pandemien kombineret med implementering af avancerede nye digitale projekter vil multiplicere den potentielle risiko for nogle kunder. I betragtning af den øgede risiko vil de lede efter pålidelige partnere til at guide dem igennem. Et dygtigt hold I “pitten”, for at bruge en motorsportsterm, kan være afgørende for at holde dem i løbet.

Af: Jesper Hersbro, distribution manager, Benelux og Nordics hos Vertiv