Dropbox introducerer nye værktøjer på arbejdet og derhjemme

Dropbox introducerer nye værktøjer, der gør det nemmere at håndtere moderne tiders kaos på arbejdet og derhjemme.

Dropbox introducerer nye værktøjer på arbejdet og derhjemme 1I dag kunne Dropbox, afsløre flere nye funktioner, der gør det nemmere for brugerne at holde styr på dagligdagen og holde gang i arbejdet. Hverdagen er blevet mere kaotisk end nogensinde før i en tid, hvor arbejde og hjemmeliv er blandet i et hidtil uset omfang. Dropbox ønsker at hjælpe brugerne med at skabe mere struktur, både derhjemme og på jobbet, så de kan fokusere på det vigtige.

“Grænserne mellem arbejdet og hjemmet flyder sammen, og lige nu bliver vi trukket i alle mulige retninger. Det kan føles kaotisk og overvældende,” sagde Drew Houston, der er CEO hos Dropbox. “Vi arbejder på højtryk for at levere nye funktioner, der kan gøre det nemmere for brugerne at strukturere dagligdagen i alle aspekter af tilværelsen, så de kan få tid til at fokusere på det vigtigste – for eksempel deres helbred og deres familie.”

“Ifølge analysedata fra IDC er 31 % af ansatte bekymrede over den produktivitet, der er gået tabt ved skiftet til hjemmearbejde”, sagde IDC-analytikeren Holly Muscolino, der er Research VP for Content Strategies and the Future of Work. “En nyere undersøgelse viser dog, at 70 % af alle organisationer ville investere i funktioner til indholdsdeling og samarbejde i løbet af de kommende 12 måneder for at støtte medarbejdere, der arbejder hjemmefra. Det, som Dropbox præsenterer i dag, er ét samlet sted, hvor brugerne kan skabe bedre struktur, både på arbejdet og derhjemme, så de kan holde sig produktive.”

Nye funktioner til privat brug 

Dropbox introducerer nye Dropbox Plus-funktioner, der hjælper brugerne med at håndtere vigtige private situationer. De nye funktioner omfatter:

  • Dropbox Passwords – Som et resultat af, at Dropbox sidste år overtog Valt, giver Dropbox Passwords brugerne mulighed for at logge direkte på websites og apps ved at gemme adgangskoder og synkronisere dem mellem enheder med fuldt fortrolig kryptering.
  • Dropbox Vault – Beskytter og organiserer brugernes vigtigste dokumenter og giver brugerne mulighed for at give nødadgang til udvalgte venner eller familie, så de kan dele filerne med dem, de holder af, når det er nødvendigt. Vault giver et ekstra sikkerhedslag, heriblandt en 6-cifret pinkode, udover Dropbox’ eksisterende sikkerhedsfunktioner, der allerede er blandt markedets bedste.
  • Computerbackup – Opretter automatisk backup på Dropbox af mapperne på brugernes Mac eller pc, så de har sikker adgang til deres data, når de er på farten, eller hvis computeren går i stykker eller mistes.

Funktionerne er tilgængelige for nye Dropbox Plus-brugere som betaversion på mobilenheder og bliver tilgængelige for alle eksisterende Dropbox Plus-brugere i løbet af de kommende uger. Computerbackup er nu også tilgængelig for bruger med Dropbox Basic og Professional.

Dropbox fortalte også om deres planer introduktionen af Dropbox Family, som er en ny plan for op til seks medlemmer med individuelle kontovisninger og login og med samlet fakturering for at gøre det så nemt som muligt. Planen giver brugerne mulighed for at oprette et delt familieområde, hvor de kan gøre familiens fotos og vigtige dokumenter tilgængelige for alle medlemmer af familien. Det enkelte medlem får også plads til at gemme sine filer privat oven i alle Dropbox Plus-funktionerne. Dropbox Family bliver tilgængeligt for Dropbox Plus-brugere inden for de næste uger, og for alle andre senere i år.

Nye funktioner til arbejdet 

Dropbox afslørede også nye funktioner og workflows, der bedre understøtter distribuerede teams, for eksempel følgende:

  • HelloSign eSignature som integreret funktion i Dropbox, som gør den værdiskabende kombination af HelloSign og Dropbox til en realitet. Denne integrerede brugeroplevelse er ikke set før og den betyder, at HelloSign er Dropbox’ standardløsning til e-signatur. Dette nye workflow gør brugerne i stand til nemt og sikkert at sende, underskrive og lagre deres vigtigste aftaler uden at forlade Dropbox. Denne funktionalitet bliver rullet ud som betaversion til brugere i de kommende uger og bliver generelt tilgængelig for alle brugere i løbet af den næste måned.
  • Dropbox App Center giver brugerne ét centralt sted, hvor de kan finde og tilknytte markedsledende værktøjer fra Dropbox-partnere som f.eks. Zoom, Slack og Google. App Center er fra i dag tilgængeligt for del af beta-brugerne og har over 40 integrerede partnere, og der er flere partnere på vej.

Efterhånden som det bliver mere og mere udfordrende at holde styr på både privatlivet og arbejdslivet, kan en platform, der hjælper med at skabe struktur på begge aspekter, give brugerne mulighed for at administrere deres tid og fokusere på det, der er vigtigt.