Elgiganten vinder prestigefyldt branding-pris
Hjem NYHEDER Elgiganten vinder prestigefyldt branding-pris

Elgiganten vinder prestigefyldt branding-pris

Af Redaktionen

Kæden modtog den prestigefulde pris World Branding Award i Kensington Palace i London torsdag aften.

Elgiganten vinder prestigefyldt branding-pris

Åshild Indresøvde, nordisk brand-direktør i Elgiganten modtager World Branding Award i Kensington Palace i London torsdag aften.

”En fantastisk anerkendelse og en bekræftelse på, at vi har gjort meget rigtigt,” siger Åshild Indresøvde, nordisk brand-direktør i Elgiganten.

World Branding Awards uddeles af organisationen World Branding Forum og gives til brands, der har udmærket sig i særlig grad. Tidligere vindere af prisen tæller selskaber som Amazon, Apple, BMW og Coca Cola, og årets vinder i Norden er altså Elgiganten.

”Vi er meget stolte over at vinde denne pris. Vi har aktivt valgt at udvikle og styrke vores brand, og vi har opbygget en stærk nordisk brandtradition. Samtidig har vi været villige til at investere betydeligt i udviklingen af vores brand, siger Åshild Indresøvde.

Juryens vurdering bygger på en helhedsanalyse af brandets styrke, hvor økonomiske resultater, reklame, PR og sociale medier er blandt de afgørende faktorer.

”Prisen er en anerkendelse af den indsats, der er blevet lagt i at opbygge og vedligeholde brandets synlighed i et marked i konstant forandring,” siger bestyrelsesformand i World Branding Forum, Richard Rowles.

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten Danmark, er stolt og ydmyg over prisen.

”Det er altid rart, når der bliver lagt mærke til det arbejde vi laver – ikke mindst når der er tale om international opmærksomhed. I de seneste år har vi opbygget et solidt team, som over tid har udviklet sig i takt med brandet, og jeg glæder mig til at dele prisen med alle medarbejdere,” siger Peder Stedal.

Knaldhård konkurrence

Det er ikke enkelt at komme gennem nåleøjet og vinde World Branding Award. Vinderen kåres således af både en fagjury og af stemmer fra offentligheden samt en forbrugerundersøgelse. Derfor er prisen ifølge Åshild Indresøvde også en tillidserklæring fra kunderne.

”Det er en knaldhård kamp hver dag at skulle vise sig frem som et attraktivt alternativ og at vinde tilliden fra en stadig mere oplyst kundegruppe. Prisen her er en bekræftelse på, at vi har gjort meget rigtigt,” siger Indresøvde.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>