Epos annoncerer esportpartnerskab med Riot Games

EPOS, den førende producent af high-end audioløsninger og -teknologi, præsenterer i dag et nyt partnerskab med Riot Games, virksomheden bag det populære eSportsspil, League of Legends, som den officielle Audio Partner ved Oceanic Pro League (OPL), den førende eSportsliga i regionen.

Epos annoncerer esportpartnerskab med Riot Games 1”EPOS’ mål er at give de bedste forudsætninger, så spillere kan yde deres absolut bedste og samtidig give gaming en helt ny dimension via kraftfulde audio-løsninger, og vi er meget glade for at kunne samarbejde med Riot Games. Vi bringer 115 års erfaring inden for lydkvalitet og ekspertise til OPL-partnerskabet, og vores mål er at styrke ligaen med de absolut bedste audioprodukter, så alle får den bedste lydmæssige oplevelse,” siger Maja Frølunde Sand-Grimnitz, marketingsansvarlig for Gaming for EPOS.

“Den stigende vækst for OPL i split 1 har været fantastisk at opleve, og vi er glade for at bringe EPOS til bordet som en officiel partner til at supportere og styrke OPL. Vi ønsker at samarbejde med brancheledere inden for hvert deres felt, og når det kommer til audio, har EPOS de mest fantastiske produkter og teknologier, som for alvor vil hjælpe os og ligaen,” siger Daniel Ringland, Head of Riot Games i Oceanien.

På trods af de unikke udfordrende omstændigheder på grund af den globale COVID-19-pandemi, oplevede OPL en fremragende publikumsvækst i Split 1 (31. januar – 24. april), hvor de gennemsnitlige unikke lokale seere pr. kampdag voksede med 116 % i løbet af sæsonen, hvor dette toppede med 239 % vækst i den sidste måned af Split.

EPOS bliver en del af ligaen på et tidspunkt, hvor audiokvalitet og -klarhed aldrig har været vigtigere – særligt når holdene har været nødsaget til at træne på afstand.

Split 2 af OPL begynder fredag den 5. juni, og du kan følge alle kampe på http://watch.lolesport.com, hvor otte hold vil kæmpe om den lokale titel samt en plads til dette års 2020 League of Legends World Championship, som i år vil foregå i Kina.