Esprit udvikler sin digitale strategi for detailhandlere og forbrugere

Det internationale modemærke Esprit skaber nye intelligente og personlige shoppingoplevelser drevet af kunstig intelligens fra Salesforce.

Det internationale modemærke Esprit har valgt Salesforce til at forbedre sin digitale strategi over for detailhandlere og forbrugere. Virksomheden lægger nu sin e-handel og marketing på en enkelt platform for at gøre shopping til tilsluttede, intelligente og personlige oplevelser.

“Mere end 27 procent af vores indtægter i dag kommer fra digital handel. Gennem partnerskabet med Salesforce kan vi nu udvikle disse vigtige kanaler endnu mere og tilbyde nye oplevelser for vores kunder,” siger Leif Erichson, Chief Digital & Operations Officer hos Esprit. “Salesforces markedsledende teknologi og fokus på kundefokus passer perfekt til vores strategi og vil placere Esprit bedre, når det kommer til at imødekomme vores kunders behov i den digitale tidsalder.”

Esprit bruger Salesforce Commerce Cloud, Marketing Cloud og Einstein til at udvikle e-handel, der kontrolleres af kunstig intelligens (AI). Produkterne når lettere ud via mobiltelefoner, sociale medier, internettet osv. Både detailhandlere og forbrugere kan få glæde af smartere, mere personificerede shoppingoplevelser i mange kanaler med AI-forudsete produktanbefalinger og tilbud, tilpasset individuelle behov. Derudover får detailhandlere den B2B-typiske funktionalitet, de har brug for for at foretage større og mere komplekse køb – for eksempel ved at bestille varer til flere butikker i en hel sæson med levering til forskellige tidspunkter til forskellige lokationer.

“Detailhandlere og forbrugere har forskellige indkøbsbehov, men i sidste ende stræber alle efter bekvemmelighed,” siger Joachim Schreiner, SVP og GM, Salesforce Germany. “Med Salesforce vil Esprit tilbyde netop det – en digital oplevelse, der imødekommer de enkelte kunders specifikke behov rundt omkring i verden, og som gennem AI bliver smartere med tiden. Dette gør det muligt for Esprit at opbygge et mere personligt kunde-engagement i større skala.”

For at fremskynde dens digitale transformation har Esprit brugt Salesforce Success Cloud-konsulenttjenester. Success Cloud’s team af eksperter vil fortsat arbejde tæt sammen med Esprit om virksomhedens digitale strategi og implementering for at opnå resultater hurtigere.