Facebook Retargeting: Det hemmelige våben i din markedsføring
Hjem NYHEDER Facebook Retargeting: Det hemmelige våben i din markedsføring

Facebook Retargeting: Det hemmelige våben i din markedsføring

Af Redaktionen

Facebook er stadig – ubetinget – det største sociale medie på verdensplan.

Facebook Retargeting: Det hemmelige våben i din markedsføringDerfor er det også dét sociale medie, hvor der er flest virksomheder, der annoncerer fra. En af grundene til at Facebook annoncering, blandt virksomheder, er blevet så populært, skyldes bl.a. Facebook Retargeting.

Flere og flere virksomheder benytter sig i dag af Facebook annoncering til at promovere sig selv, sine produkter osv. Både når det kommer til organiske opslag, har Facebook annoncering en gennemslagskraft – men især ved brug af Facebook Retargeting kommer annonceringsformen virkelig til sin ret. For med Facebook Retargeting ved du, at du udelukkende annoncerer til alle dem, som på den ene eller den anden måde har vist en interesse i dit produkt.

I alt sin enkelthed betyder Retargeting, at du med dine annoncer henvender sig til de personer, som har klikket på dine annoncer eller besøgt din hjemmeside – dog uden at købe dine produkter. Du har sikkert også stiftet bekendtskabt med begrebet Remarketing. Det betyder faktisk det samme som Retargeting – Remarketing er bare Googles betegnelse for det samme begreb.

Facebook Retargeting – derfor er det smart

Det smarte ved Facebook Retargeting er netop, at du eksponerer annoncer til personer, som allerede har besøgt din hjemmeside eller klikket på dine produkter i en annonce. De personer, som du henvender dine annoncer til, har altså allerede et kendskab til din virksomhed, og hvad din virksomhed sælger. Derfor kan man sige, at de – højst sandsynligt – har taget en beslutning om at finde et produkt, som din virksomhed tilbyder. Det handler altså om at byde sig til, inden substituerende konkurrenter byder sig til. Når alt kommer til alt, så har du et meget bedre udgangspunkt for at kommunikere og henvende dig til brugere, når de allerede befinder sig et sted i købsprocessen, hvor de søger et produkt, som du kan tilbyde – og som de allerede har vist en interesse for.

Hvis du ikke allerede har opsat din Facebook Retargeting, så kan det gøres relativt simpelt. Din virksomhedsside og annoncekonto skal først og fremmest være opsat, hvorefter du skal opsætte din Facebook Pixel. Når din Facebook Pixel er opsat korrekt, begynder den at indsamle en masse data om brugere ud fra de variabler, du ønsker at spore.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>