Flere danskere vælger 3 og OiSTER
Hjem NYHEDER Flere danskere vælger 3 og OiSTER

Flere danskere vælger 3 og OiSTER

Af Redaktionen

Antallet af kunder hos teleselskabet 3 og OiSTER steg med 21.000 i første kvartal af 2020.

Flere danskere vælger 3 og OiSTER3 havde således pr. 1. april en samlet kundebase på 1.444.000 og er ikke langt fra målsætningen på 1,5 millioner kunder.

Men coronakrisen satte allerede sine spor i selskabets resultat for første kvartal.

Teleselskabet 3 og online-brandet OiSTER fortsatte i årets første kvartal trenden fra en lang række foregående kvartaler med at tiltrække flere nye kunder og samtidig bevare kunderelationen til en stor andel af danskerne. I løbet af de første tre måneder af 2020 steg antallet af kunder således med 21.000, og det bringer den samlede kundebase op på 1.444.000.

Det viser dugfriske tal fra 3’s opgørelse af første kvartal 2020.

”Vi er godt tilfredse med, at vi i endnu et kvartal er blevet tilvalgt af endnu flere danskere. Kunderne har mere end nogensinde brug for os og vores produkter, og vi gør, hvad vi kan for indfri forventningerne. Det har ikke været en nem opgave i marts måned, men omstændighederne til trods kan vi alligevel se tilbage på et kvartal, hvor vi har leveret et flot serviceniveau. Vi fik på rekordtid omstillet os til en ny hverdag, da landet blev lukket. Jeg er voldsomt stolt af den vilje, organisationen har vist til at løse corona-hverdagens udfordringer, så vi kan være der for vores kunder,” siger Morten Christiansen, som er CEO for 3 Skandinavien.

Corona får fuld effekt i andet kvartal

I første kvartal af 2020 omsatte 3 for 673 mio. kr., hvoraf de 470 mio. kom fra serviceomsætningen. Driftsresultatet endte på 193 mio. kr. (ekskl. IFRS 16-effekten), hvilket er en stigning på 29 mio. sammenlignet med 1. kvartal af 2019.

”Vi kom rigtig godt fra start i 2020, men marts blev naturligvis påvirket af coronakrisen. Det kunne ikke være anderledes, efter vi har lukket 15 butikker, som er placeret i landets storcentre, og danskernes shoppetrang generelt er dalet. Vi kunne også allerede i marts mærke, at erhvervsmarkedet blev ramt af usikkerhed. Coronakrisen afspejler sig derfor også hos os i resultatet for første kvartal, når man ser ud over det resultat, som væksten i antallet af kunder giver os sammenlignet med 2019. Vi forventer, at vi kommer til at se den fulde effekt af krisen i andet kvartal,” siger Morten Christiansen fra 3.

Nøgletal fra 3’s opgørelse af kundebasen i første kvartal af 2020 (1. januar til 31. marts 2020):

  • Nye kunder: 21.000
  • Samlet kundebase: 1.444.000
  • Omsætning: 673 mio. kr.
  • Serviceomsætning: 470 mio. kr.
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA ekskl. IFRS 16): 193 mio. kr.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>