Flyvende start i Sverige
Hjem NYHEDER Flyvende start i Sverige

Flyvende start i Sverige

Af Redaktionen

God tilbage melding fra svenske forbrugere, stor interesse fra svenske e-forhandlere og et godt samarbejde med Postnord. Amazons Europachef Alex Ootes giver et meget positivt billede af Amazons første præsentasion i Sverige.

Flyvende start i Sverige

Amazons Europachef Alex Ootes

Vi, IT-Kanalen.se og Amazon kan naturligvis ses på linket via Amazon Chime. Alex Ootes bor i sit hjem i Paris.Der er gået et par måneder siden Amazon foretog sin ivrig forventningsfulde indrejse i Sverige. I 2019 brugte svenske forbrugere 1 mia. SEK på Amazon, derfor var det et naturligt skridt for virksomheden at komme ind på det svenske marked.- Sverige er det 19. land, vi kommer ind i, så vi bruger meget tid for at finde ud af hvad kunder på et nyt marked sætter pris på, siger Alex Ootes.Han indrømmer, at der var noget lettere, da det maskinoversatte websted blev lanceret, men han understreger, at fejlene blev rettet hurtigt ved hjælp af menneskelig interaktion.Corona-pandemien har betydet, at e-handel generelt er steget kraftigt, så det var bestemt et godt tidspunkt for Amazon at starte i Sverige lige i begyndelsen af pandemien 2020.Alex Ootes forklarer, at forbrugerne har modtaget Amazon godt.

– Vi er super tilfredse med udviklingen, siger han og tilføjer, at Amazon giver forbrugerne adgang til 150 millioner varer.

Planerne for 2021 og fremefter handler om at lære det svenske marked at kende, så det kan godt tage tid.Lige nu er de i færd med at opbygge et svensk team, der er stationeret i Stockholm.- Der har været mange ansøgninger fra højt kvalificerede personer,så det bliver et stærkt hold, siger han.

Når du ser nærmere på, hvordan Amazon tjener sine penge, er det ikke salget, der skiller sig ud,men de tjenester, virksomheden sælger til andre e-detailhandlere.

Det 15.000 kvadratmeter store lager i Eskilstuna er et lager med fuld service, FBA, Opfyldelse af Amazon, som firmaets egen betegnelse lyder. Lageret kan håndtere både Amazon-varer og varer fra andre e-forhandlere. Han specificerer ikke nøjagtigt, hvordan antallet af samarbejderne har udviklet sig.Tusindvis måske, men korrigeres hurtigt af pressechefen:so flere hundrede er sandsynligvis mere passende.Der er et vist antal svenske e-detailhandlere, der når ud til kunder over hele verden via Amazons platform. Nogle er blevet solgt via Amazon i Tyskland i flere år. Amazon påtager sig ansvaret for at partnernes varer når ud til forbrugeren. Tilbydes lagerstyring, emballering, distribution, eksponering via Amazons platform.

– Vi hjælper vores partnere med at imødekomme deres kunders forventninger.Kravene er høje i dag. De, der ikke lykkes med at give kunden en rigtig god oplevelse, får ikke flere chancer, siger han.Amazon har bygget sin succes på høj sikkerhed, leveringshastighed og præcision.

De har investeret svimlende beløb for at blive den absolut mest bekvemme mulighed for kunden.

De, der indgår et partnerskab med dem, skal betale for hver håndteret vare, men tanken er, at beregningen skal betale sig.

For en mindre virksomhed vil det være ekstremt dyrt at skabe et lige så effektivt system.

Alex Ootes forklarer, at det svenske marked distribuerer via Postnord:

– Det fungerer meget godt.

Eskilstuna-logistiksituationen er nøje analyseret og valgt.

Placeringen er perfekt, lige i nærheden af ​​Stockholm.

En anden stor fordel er, at der er mange ledige.

Han siger det sådan:

– Amazon vælger med glæde at etablere sig på steder, hvor vi kan yde et positivt bidrag til arbejdsmarkedet.

Amazons logistikhub i Eskilstuna styres af tyske Kuehne Nagel,der også håndterer logistik på det tyske marked.

Alex Ootes er klar over, at der blandt andet har været rygter og kritik af arbejdsforholdene på Amazons lager i Tyskland,

men han siger, at han har fuld tillid til, at Kuehne Nagel følger alle de regler, der gælder for Sverige.

På alle de seks markeder i Europa, hvor Amazon opererer i dag, er abonnementstjenesten Prime og stemmeassistenten Alexa blevet introduceret. . Alex Ootes ønsker ikke at give en tidsplan for, hvornår tjenesterne kan være på plads på det svenske marked:

– Det kan tage lidt tid at lære Alexa svensk, og vi har brug for at vide mere om markedet, inden vi lancerer Prime, så de tjenester, vi tilbyder, virkelig appellerer til svenske forbrugere, siger han.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>