Forbrugeradfærd lægger pres på omnichannel-løsniger

Da der i mange lande verden over er begrænset social bevægelse, er mange kunder begyndt at handle online.

Forbrugeradfærd lægger pres på omnichannel-løsniger 1Ifølge statistica.com udgjorde den verdensomspændende e-detailhandel 3,53 billioner US dollars i 2019, hvilket forventes at stige til 6,54 billioner US dollars i 2022.

Selvom Covid-19 har haft stor indflydelse på online salget i år, mener eksperter, at det er en adfærd der er kommet for at blive. Kunder betragter e-handel som en enkel og bekvemmelig måde at handle på. En digital transformation skete nærmest fra dag til dag. For at overleve måtte detailhandlen forbedre kunden indkøbsoplevelse. Ser man på forsyningskæden, har omnichannel og mobile tjenester fået en større betydning.

Mange virksomheder var nødt til hurtigt at tilpasse sig situationen, ved for eksempel at tilbyde fortovsafhentninger, hjemmeleveringer, afhentning af online ordrer i udvalgte butikker, eller click og collect løsninger. Covid-19 situationen har uden tvivl lagt et stort pres på detailhandel og lagerområdet. Hvordan tilpasser man sig til retningslinjer og adfærd, når folk for eksempel køber et helt års forbrug af toilet papir i løbet af en uge?

Vores løsninger sparer m2

Ved at bruge vores mobile opbevaringsløsninger kan du enten spare 50% plads eller optimere udnyttelsen af arealet, så der bliver plads til flere reoler og dermed en øget kapacitet.