Infinidat, en førende udbyder af storageløsninger i enterprise-klassen, meddelte i dag, at de har opnået betydelige milepæle i en aggressiv udvidelse af sine kanalpartnercentrerede initiativer.
Infinidat har investeret kraftigt i at opbygge sit kanalpartnerprogram til en 5-stjernet rating, øget partneromsætning, marginer, co-op/marketing development funding (MDF) og fælles arrangementer.
Infinidat er dedikeret i forhold til at hjælpe sine partnere med at få deres forretning til at vokse, modtage den bedste tilgængelige træning og have adgang til et stigende antal erfarne partner account managers (PAM’er), som udgør et af de bedste hold af forkæmpere og fortalere for løsningsudbydere. Sammenlignet med konkurrenterne, der for nylig har reduceret antallet af PAM’er, reduceret indtjening og reduceret rækken af virkeligt erfarne kanalchefer, tager Infinidat en stærk, pro-kanalvenlig tilgang.
Til fordel for kanalpartnere verden over omfatter de største resultater gennem Infinidats kanalpartnerprogram i løbet af det seneste år:
- Kanalomsætning – op > 20 %
- Antal kanaltransaktioner ‒ op 25 %
- Samlet kanalfokuseret medarbejderantal ‒ øget 2X
- Fælles kanal/Infinidat-efterspørgselsgenereringsbegivenheder – op 3X
- Antallet af Infinidat-partnere år-til-år ‒ steg > 25 %
“Jeg kom til Infinidat for nylig, ikke kun på grund af de innovative løsninger og uovertruffen forretningsværdi, som Infinidat leverer til deres virksomhedskunder, men også på grund af virksomhedens stærke engagement i kanalen,” udtaler Eric Herzog, Chief Marketing Officer hos Infinidat.”Infinidat gør alle de rigtige ting for at hjælpe partnerne fremad. De fremragende resultater af Infinidats engagement med løsningsudbydere taler for sig selv.”
I løbet af 2021 øgede virksomheden markant fællesarrangementer med partnerfællesskabet. Infinidat har også styrket og forbedret et omfattende team af meget erfarent kanal-dedikeret salg, SE, supportpersonale og marketing, der spænder over hele kloden.
“Infinidat leverer enterprise storage-løsninger, der skaber reel forretningsværdi for virksomheder over hele verden,” siger Kevin Rhone, Practice Director for Partner Acceleration hos ESG. “Efterhånden som virksomheden nærmer sig 90 % af sin omsætning gennem kanalen, har virksomheden udvidet sine kanalprogrammer ved at øge fælles slutbrugerbegivenheder der gavner efterspørgselen, høje belønninger for nye kundeerhvervelser og konkurrencefremmende incitamenter. Derudover har de fordoblet antallet af kanal-fokuserede medarbejdere, hvilket giver de lavfriktions-salgs- og engagementsprocesser partnerne elsker.”
Gennem hele 2021 opnåede Infinidat betydelig vækst baseret på et direktiv om at samsælge med kanalpartnere så ofte som muligt. Ydermere steg Infinidat fra under 400 partnere til mere end 500 partnere – hvilket repræsenterer en stigning på mere end 25% – og de vokser stadig hurtigt. Virksomheden er også i gang med at udrulle sine konkurrencedygtige opdateringer og nye kunde-partner-incitamentsprogrammer.