Sidste år gennemførte Ipsos en stor klimaundersøgelse, der viste, at danskerne er bekymrede for klimaet og ønsker at træffe mere bæredygtige valg i dagligdagen.
Igen i år gennemføres undersøgelsen med opdaterede fokusområder, herunder det voksende fokus på sporbarhed. Og du kan få dine spørgsmål med.
Sporbarhed, eller traceability, er en voksende trend. Sporbarhed er et system, der gør det muligt at spore en vare – herunder hvor den er produceret, og hvem der har produceret den.
Tænk for eksempel på den banan, du spiste i går. Hvor kom den fra? Hvordan blev den plantet og dyrket? Hvordan og hvornår blev den transporteret til butikken?
Ipsos’ klimaundersøgelse fra 2019 viste, at danskerne er bekymrede for klimaet og ønsker at træffe mere bæredygtige valg i dagligdagen – en tendens der er tæt koblet til det voksende fokus på sporbarhed.
Læs mere om klimaundersøgelsen fra 2019 her.
Hos Ipsos Danmark ønsker man derfor at se nærmere på emnet sporbarhed i en dansk kontekst og fra forbrugerens synspunkt. Hvilken rolle spiller sporbarhed, når forbrugerne træffer købsbeslutninger? Hvordan definerer forbrugerne sporbarhed? Og hvor tilfredse er de med den information, de får i dag?
Det er blot nogle af spørgsmål, der vil blive fokusere på, når Ipsos gentager klimaundersøgelsen fra 2019 – med et opdateret fokus på sporbarhed.
Skal I være med?
Hos Ipsos Danmark vil vi meget gerne høre hvilke spørgsmål og særlige områder inden for sporbarhed, der vil være værdifulde at få svar på for jer. Vi leder derfor efter nye samarbejdspartnere, vi kan udvikle og designe undersøgelsen sammen med.
Lyder ovenstående som noget for dig og din virksomhed, vil vi meget gerne høre fra jer.