Länsförsäkringar Bank vinder pris for digital transformation drevet af TCS BaNCS™
Hjem NYHEDER Länsförsäkringar Bank vinder pris for digital transformation drevet af TCS BaNCS™

Länsförsäkringar Bank vinder pris for digital transformation drevet af TCS BaNCS™

Af Redaktionen

Med Tata Consultancy Services’ platform som digital kerne har banken vundet anerkendelse fra globalt analyse- og rådgivningsfirma inden for finansielle services.

Länsförsäkringar Bank vinder pris for digital transformation drevet af TCS BaNCS™

Länsförsäkringar Bank

Den førende globale IT-service-, konsulent- og forretningsløsningsvirksomhed Tata Consultancy Services (TCS) annoncerer, at deres kunde – og en af Sveriges største banker – Länsförsäkringar Bank har vundet prisen ’Celent Model Bank Award for Core Technology Replatforming 2020’ for sin succesrige Core transformation drevet af TCS BaNCS ™ Global Banking Platform. Banken har fået anerkendelsen af Celent, et globalt analyse- og rådgivningsfirma inden for finansielle services.

Länsförsäkringar Bank ønskede at transformere deres forældede IT-løsning til en moderne online bank- og betalingsplatform med nye muligheder for digital bankdrift og hurtigere produktlanceringer. Länsförsäkringar Bank valgte TCS som sin vækst- og transformationspartner og implementerede med succes TCS BaNCS Global Banking Platform i april 2019. Dette indebar en kompleks datamigrering og integration med andre applikationer i bankens IT-landskab.

Den nye løsning omdannede Länsförsäkringar Banks IT-landskab og understøtter hele den svenske detailbankportefølje og betalingsinfrastruktur, herunder integration med Bankgirot (Autogiro, DataClearing, Giro), realtidsbetalinger (SWISH), Privatgirot, PlusGiro og Riksbank. TCS har også også sat en API-gateway til PSD2 op og Open Banking-compliance for at muliggøre deltagelse i det større økosystem.

Den moderne core-bankplatform har hjulpet banken med at forbedre datakvaliteten, styrke cybersikkerheden og lette håndteringen af månedlige spidsbelastninger i betalingstransaktioner. Den nye platform har også strømlinet behandlingen af lån, gjort betalingsafstemninger jævnere og sikret overholdelse af lovgivningen. TCS BaNCS gør kundeservice og produktpriser mere fleksible, hvilket vil hjælpe Länsförsäkringar Bank med at lancere nye og innovative produkter hurtigere.

”Vi lykønsker Länsförsäkringar Bank med anerkendelsen fra Celent og fejrer partnerskabet, som har ført til resultatet. TCS BaNCS driver nu alle bankens produkter, der er gjort tilgængelige for deres slutkunder gennem nye digitale oplevelser. Vi er også glade for at se, hvordan banken bruger TCS BaNCS til at få det fulde udbytte af økosystemernes magt til at levere differentierede tilbud til sine kunder. En idé, der er kernen i TCS’ Business 4.0-vision, ” siger Venkateshwaran Srinivasan, chef for TCS Financial Solutions.

“Model Bank Awards anerkender finansielle institutioner, der bruger teknologi til at ændre opfattelsen af bankverdenen. Disse banker fungerer som inspiration for andre på udkig efter stærke eksempler på best practice-implementeringer, der har haft positiv indflydelse på forretningsresultater og branchen generelt. Länsförsäkringar Bank er et godt eksempel på dette. Banken moderniserede sit grundlæggende banksystem og betalingsplatform for fortsat at forbedre sin digitale bankinnovation, forberede og drage fordel af moderniseringen af digitale betalinger i EU og Norden og skabe konkurrencefordele med kort tid til markedet i introdukionen af nye produker og services, ” siger Craig Focardi, senioranalytiker i Celent.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>