Det tyske flyselskab Lufthansa Group beskæftiger omkring 400 redaktører, som skriver på 14 forskellige sprog i 114 lande.
Tilsammen redigerer de indhold til 2.700 forskellige sider, og flyselskabet har desuden en hjemmeside og en app, der hele tiden er i udvikling. Flyselskabet indgår nu i et samarbejde med Adobe med det formål at transformere sin digitale tilstedeværelse globalt til over 140 mio. passagerer.
I takt med at teknologien udvikler sig og kundernes forventninger stiger, samarbejder Europas førende flyselskab med Adobe om at styrke sin digitale tilstedeværelse og forbedre kundeoplevelsen på tværs af alle platforme.
Med Adobe Experience Manager kan Lufthansa Group give sine rejsende en bedre oplevelse ved hurtigere at kunne levere relevant og rettidig information – uanset hvor de befinder sig og hvilken enhed, de benytter.
”Vi ønsker at tilbyde vores passagerer nye services af højst mulig kvalitet. Vores kunder skal have adgang til informativt og inspirerende indhold hvor som helst og fra alle enheder, så de fx kan se, hvor i lufthavnen der er Wi-Fi, og hvad der serveres på flyet. Vi gør meget ud af at måle vores indsats på daglig basis for at sikre en meget lydhør og personlig kundeoplevelse,” siger Karsten Kraemer, Director of Digital Customer Group Portals i Lufthansa Group.
Med Adobe Experience Manager kan de 400 redaktører lynhurtigt producere indhold på 14 forskellige sprog, der automatisk målrettes de flere end 140 mio. passagerer, som Lufthansa Group hvert år betjener.
For Lufthansas kunder begynder rejsen før lufthavnen
”Konkurrencen om flypassagerernes loyalitet er hård, og det kræver rejseoplevelser i verdensklasse, der begynder lang tid før passagerne ankommer til lufthavnen eller foretager en reservation. Multinationale virksomheder som Lufthansa Group har brug for en progressiv, personaliseret og smidig kunderejse, så de kan nå passagerer på mange forskellige markeder – og i stor skala,” forklarer Paul Robson, der er øverste chef for Adobe i Europa.
I løbet af det næste år vil Lufthansa Group bruge Adobes teknologi til at migrere flyselskaberne SWISS og Austrian Airlines over på samme platform for at sikre mere konsistent kommunikation på tværs af de tre selskaber.