Den helt nye Shopping Index rapport fra Salesforce, viser at Norden tordner frem, når det det gælder e-handel.
Faktisk i en grad, der sætter Norden helt i spidsen med et hidtil uhørt stort spring på 100% ned til gennemsnittet i forhold til resten af verden.
“Jeg synes, det er fantastisk at se, hvordan Norden vokser 100% over gennemsnittet inden for e-handel på verdensplan. Det viser, at det ikke kun er Amazon der fokuserer på det nordiske marked, men det er også tydeligt, at mange andre internationale virksomheder allerede har etableret sig på markedet og står stærkt. I stedet for blot at se til markedet blive domineret fra udlandet, har Nordiske virksomheder dog samme mulighed for let at etablere sig digitalt i udlandet ikke kun i Europa, men også USA og Asien. Det handler meget om personalisere kundeoplevelsen, som vi ved fra andre analyser,” udtaler Lars Grønkjær, Regional Vice President Commerce Cloud North (Nordics + Benelux) hos Salesforce.
Rapporten viser også, at mobilen fortsat spiller en afgørende rolle i forhold til at skabe trafik og generere ordrer – og interessant nok også at computeren faktisk fortsat gør det bedre på området end tablets.
Med Black Friday og julehandelen lige om hjørnet, bliver det interessant at følge udviklingen videre. Men der er ingen tvivl om vigtigheden af at have e-handel som en del af sin platform og forretningsstrategi.