Ny rapport: Virksomheder er langsomme til at tilpasse sig omnichannel-strategier og -platforme
Hjem Nyheder Ny 2022 rapport: Virksomheder er langsomme til at tilpasse sig omnichannel-strategier og -platforme

Ny 2022 rapport: Virksomheder er langsomme til at tilpasse sig omnichannel-strategier og -platforme

Af Redaktionen

Den seneste State of Content Management 2022-rapport fra CMS-virksomheden Storyblok viser, at virksomheder interesseret i at kommunikere og markedsføre via eksempelvis AR/VR, smartwatches, stemmestyrede højttalere kan tælles på en hånd.

Storyblok, virksomheden bag det innovative headless CMS-system af samme navn, har i dag annonceret den seneste State of Content Management 2022-rapport, der kaster lys på brugen af indholdsplatforme i organisationer og virksomheder fordelt bredt ud i industrier i USA, Storbritannien, Tyskland og Sverige.

Og resultaterne er klare: Selvom mange virksomheder vurderer sig selv til at agere ud fra en avanceret omnichannel-tilgang med brug af omnichannelplatforme (contentplatforme til at udsende indhold til flere platforme på én gang), så viser rapporten, at mange virksomheder i realiteten stadig er skeptiske og tilbageholdende over for nye platforme. Imens de fleste stadig holder sig til web og smartphone-apps, så er det kun 7,2 procent af de adspurgte virksomheder, der udsender content til stemmestyrede højttalere, 6,6 procent udsendte materiale til AR/VR-headsets, og 3,7 procent til smartwatches.

Og netop de platforme er også de lavest rangerede, når det kommer til virksomhedernes forventninger til nye platforme i den nærmeste fremtid.

Ny rapport: Virksomheder er langsomme til at tilpasse sig omnichannel-strategier og -platforme”Dataene viser, at virksomhedernes adoption af nye indholdsplatforme stadig er langsom, men der også dermed er et stort uforløst potentiale i brugen af avancerede indholdssystemer. Når flere virksomheder ser fordelene ved headless CMS-systemer, som netop giver mulighed for at dele indhold til et nærmest uendeligt antal platforme fra et system, så vil omnichannel-tilgangen sprede med langt større hastighed,” siger Dominik Angerer, CEO og medstifter af Storyblok.

Andre resultater fra rapporten:

  • 47,96 % bruger 2 til 3 CMS’er i deres organisation
  • 47,08 % sagde, at 2 til 3 forskellige teams bruger CMS i deres organisation
  • 35,5 % sagde, at tidskrævende processer var en af de afgørende grunde, der fik dem til at flytte til et headless-CMS
  • 34,91 % bruger et headless CMS
  • 82,91 % af virksomhederne har oplevet forbedringer inden for ROI (return of investment), budgetbrug og performance efter skift til et headless CMS.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>