Salesforce har netop udgivet deres Nonprofit Trends Report, der viser de aktuelle og fremherskende muligheder, tendenser og udfordringer indenfor nonprofitområdet.
Rapporten viser blandt andet, at hele 85 procent mener, at almennyttige organisationer skal indføre ny teknologi for at opnå øget succes med deres indsatsområder. Konkurrencen om opmærksomhed og donationer i den gode sags tjeneste er blevet hårdere, og indsigt i bidragyderne er blevet essentiel.
”Nonprofit og hele 1-1-1 indsatsen er områder der ligger højt på agendaen hos Salesforce. Derfor er det også naturligt, at vi kigger på nye tendenser i denne rapport, så vi kan understøtte det arbejde de mange organisationer udfører, gennem vores evner til at udvikle banebrydende teknologiske løsninger til at bearbejde data, skabe effektivitet og overblik,” udtaler Jacques Soelberg, Country Leader & Area Vice President Of Sales Denmark & Norway at Salesforce
Implementering af ny teknologi er afgørende
Så mange som 85 procent af de adspurgte organisationer mener, at ny teknologi er en vigtig faktor i fortsat udvikling. Blandt andet siger et flertal, at data fra deres markedsføring bruges til at nå de rigtige målgrupper, på det rigtige tidspunkt og på den rigtige platform med deres meddelelser.
Endvidere har størstedelen (93 pct.) Af alle almennyttige organisationer og foreninger en mangel på it-personale, hvilket gør det vanskeligt at implementere ny teknologi. Samtidig siger 75 procent, at det er vanskeligt at måle og rapportere om tilgængelige data.
Nonnprofit-, hjælpe- og interesseorganisationer og foreninger har altid spillet en betydelig rolle i vores samfund. Med rapporten Nonprofit Trends ønsker Salesforce at give den nødvendige indsigt i, hvordan de kan udvikle sig og blive endnu stærkere i 2020.