Ny undersøgelse: Håndholdte enheder fejler hvert eneste år
Hjem UNDERSØGELSE Ny undersøgelse: Håndholdte enheder fejler hvert eneste år

Ny undersøgelse: Håndholdte enheder fejler hvert eneste år

Af Redaktionen

Håndholdte enheder med stregkodescannere fejler i gennemsnit halvanden gang om året og tager tre dage at reparere eller erstatte, viser en ny undersøgelse.

Ny undersøgelse: Håndholdte enheder fejler hvert eneste årDet skaber daglig frustration for pakkebude, lagermedarbejdere, butiksansatte og beredskabsmandskab. Fejl på håndholdte mobile computerenheder er en pestilens, og de forekommer for hver enhed i gennemsnit halvanden gang om året, viser en ny europæisk undersøgelse, som Opionion Matters har foretaget.

Hver gang et produkt melder fejl, kan virksomheder se frem til tre dages ventetid, før enheden enten er repareret eller bliver erstattet, og det koster virksomheden dyrt i tabt arbejdsfortjeneste, konkluderer undersøgelsen, der afdækker 1.250 europæiske brugeres erfaringer.

”Presset er højt i de virksomheder, hvor man bruger mobile stregkodescannere i dagligdagen – her tæller hvert sekundt. Arbejdsmiljøet er ofte hårdt for enhederne, og det betyder mange ulykker og en høj fejlrate. Derfor er det vigtigere end nogensinde, at virksomheder forstår, hvilken betydning ergonomisk design, robusthed og teknologiske funktioner som udskiftelige batterier har for de ansatte og virksomheden,” siger Jan Kaempfer, Panasonics marketingschef for Mobile Solutions Business Division i Europa.

Vand og varme er klassiske dødsårsager

Ny undersøgelse: Håndholdte enheder fejler hvert eneste årHele 70 procent af brugerne oplever desuden, at deres håndholdte enheder er mere udsatte i forhold til andre teknologiske enheder, de bruger. Det får dem dog ikke til at iføre sig fløjlshandsker, når de dagligt tager dem i brug, konkuderer undersøgelsen. For langt de fleste fejl skyldes, at enhederne bliver tabt, efterladt i varme omgivelser eller ryger en tur i vandet.

Derfor er det heller ikke den store overraskelse, at fejlene oftest vedrør batteriet, skærmen eller knapper, som det fremgår af undersøgelsen.

Enhederne behøver dog ikke nødvendigvis være en evig kilde til frustration, for har de en række funktioner, kan de også være med til at øge de ansattes produktivitet.

Således svarer 41 procent af de adspurgte, at ridsefri skærme, stropper, hurtigt udskiftelige batterier og skærme, som kan aflæses i dagslys, kan øge deres produktivitet i dagligdagen.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>