Ny undersøgelse: Hver anden virksomhed er for langsom til at udnytte forretningsdata
Hjem Undersøgelse Ny undersøgelse: Hver anden europæiske virksomhed er for langsom til at udnytte forretningsdata

Ny undersøgelse: Hver anden europæiske virksomhed er for langsom til at udnytte forretningsdata

Af Redaktionen

Mens mængden af tilgængelig data fortsætter med at vokse, har virksomhederne svært ved at følge med og udnytte dataen bedst muligt.

Faktisk siger næsten en ud af to (45 pct.) europæiske virksomheder, at de arbejder for langsomt til at udnytte dataene fuldt ud.

Det viser en ny europæisk undersøgelse foretaget på vegne af Dun & Bradstreet, (forhenværende Bisnode) den førende globale leverandør af data og analyser til erhvervsvirksomheder.

Undersøgelsen viser også, at:

  • Hver anden virksomhed risikerer bankerot: Over halvdelen (52 %) af de adspurgte europæiske virksomheder ikke tror, de kan overleve uden relevante, opdaterede og kompatible virksomhedsdata.
  • Seks ud af ti mener, data er afgørende for at fokusere på nye kunder: 62 pct. af virksomhedslederne er enige om, at data er afgørende for at fokusere på nye kunder.
  • Hver fjerde mangler data-kompetencer: Derudover har over en fjerdedel (27 %) af de organisationer, der ønsker at forbedre deres datakendskab, store problemer med at finde personer med de rette kompetencer til at analysere data og udnytte denne viden i deres beslutninger.

Ny undersøgelse: Hver anden virksomhed er for langsom til at udnytte forretningsdataIfølge Christian Anders Elkjær, Subject Matter Expert hos Dun & Bradstreet, ses den store fokus på data også hos danske virksomheder:

“Vi ser en stigende interesse i forretningskritiske data fra danske virksomheder, hvor mange fx undersøger kreditværdigheden af potentielle underleverandører. Men den viden giver kun værdi, hvis virksomhederne formår at bruge den strategisk. Og der viser undersøgelsen desværre, at der fortsat er mange virksomheder, der ikke har kompetencerne til at handle på de data, der findes. “

Metode

Resultater fra en undersøgelse blandt 1.704 virksomhedsledere (over 18 år) i Storbritannien, Tyskland, Østrig, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen og Ungarn i juli 2021. Undersøgelsen er foretaget af Censuswide.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>