En ny algoritme skal gennemskue, hvad forbrugerne egentlig mener, når de søger online og dermed hjælpe virksomheder med at forstå deres kunder bedre.
Samtidig kan kunstig intelligens også automatisk tilpasse det indhold, forbrugerne ser online – alt lige fra baggrundsfarver og ordvalg til personerne på billeder. Begge nye teknologier blev præsenteret på den digitale konference, Adobe Summit.
I slutningen af april løb den digitale experience-konference, Adobe Summit, af stablen. Her var fokus på, hvilke tiltag, som virksomheder kan implementere for at komme tættere på kunderne. Nedenfor ses nogle af de væsentligste takeaways fra de mange indlæg.
Sådan kan algoritmer gennemskue, hvad du egentlig mener online
Langt de fleste bruger sjældent den samme kombination af ord, når de søger efter fx et produkt online. Nogle søger simpelt, mens andre bruger forskellige ordkombinationer i håbet om bedre søgeresultater. Men hvad gør virksomheder og brands, når millioner af mennesker, der søger efter det samme produkt ikke bruger de samme søgeord?
Dataforskeren Fan Du har sammen med Adobe arbejdet på at løse denne udfordring. Ved hjælp af den kunstige intelligens-teknologi, Adobe Sensei, kan virksomheder meget nemmere – og langt mere præcist – gennemskue, hvad deres kunder egentligt mener og derfor også hvem deres målgruppe bør være.