Oracle automatiserer de opgaver, som sælgere ikke kan fordrage, med næste generation af CRM
Oracle Fusion Sales forsyner sælgere med AI-drevne anbefalinger og guidede trin for at lukke handler hurtigere
Oracle annoncerer den næste generation af Oracle Fusion Sales, en salgsautomatiseringsapplikation, der identificerer højt kvalificerede salgsmuligheder og guider sælgere til at lukke handler hurtigere. Som en del af Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) og drevet af kunstig intelligens (AI) forsyner Fusion Sales automatisk sælgere med tilbud, forslag og anbefalede trin for at hjælpe dem med at øge produktiviteten, lukke flere handler og skabe tillid hos indkøbere.
I henhold til en nylig undersøgelse, der blev udført af CRM-analysefirmaet Beagle Research Group i samarbejde med Oracle, kæmper næsten en tredjedel af sælgerne for at lukke handler og opfylde kvoter. Undersøgelsen “Does Your CRM Leave Money on the Table” (Får din CRM ikke det optimale ud af en handel?) fremhæves de kampe, som sælgere står over for med kundeafgang og forældede salgsprocesser. Til gengæld har sælgere bemærket, at de er åbne for øget automatisering og har tillid til, at AI kan overtage en større del af ansvaret, herunder kvalificering af kundeemner (70 pct.), identificering af prioriterede handler (60 pct.) og sporing af handelsfremskridt (80 pct.).
“Traditionelle CRM-systemer blev designet til at være et registreringssystem til planlægning og prognosticering, snarere end et værktøj til at hjælpe sælgere med at sælge mere. Dermed bruger sælgere utallige timer på dataindtastning og -administration, der hæmmer salgsproduktivitet”, siger Rob Tarkoff, Vice President og General Manager for Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX).
“På baggrund af over 40 års ekspertise i data- og forretningsprocesser har vi taget det tunge slæb med at udvikle den næste æra af CRM. Oracle Fusion Sales eliminerer de manuelle trin i B2B-salgsprocessen for at hjælpe sælgere med at lukke flere handler hurtigere og mere effektivt”.
Oracle Fusion Sales forsyner sælgere med:
● Trinvise guidede processer: Sælgere kan onboarde hurtigere og opnå forbedret produktivitet med en guidet trinvis proces, der bidrager til, at det bliver nemmere at arbejde med konti, fremme salgsmuligheder og lukke handler hurtigere. Kunder kan vælge at basere processerne på de bedste praksisser, der er angivet af ledelsen, eller branchespecifikke skabeloner, der kan tilpasses.
● Mulighed for at gå direkte til samtalen med kunden: Sælgere kan automatisk genkvalificere og konvertere marketingkundeemner til salgsmuligheder. Fusion Sales, der er tilknyttet Oracle Fusion Marketing, opretter automatisk højt kvalificerede kundeemner og overfører dem derefter til sælgere med henblik på opfølgning.
● Automatiserede tilbud og forslag: Sælgere modtager automatisk indledende tilbud, forslag og implementeringsplaner, når salgsmuligheder oprettes. Tilbuddene opdateres automatisk under hele salgsprocessen i takt med, at en handel skrider frem, og er baseret på historiske data, der omfatter tidligere gennemførte handler, en kundes branche og andre kontoattributter.
● Intelligente anbefalinger til indhold: Sælgere kan automatisk modtage det marketinggodkendte indhold, der mest sandsynligt vil fremrykke salget. Det sparer sælgere og købere tid på hvert trin i salgsprocessen og sørger for, at de rigtige tilbud og svar på ofte stillede spørgsmål er direkte til rådighed for sælgeren.
● Digitale salgsrum: Sælgere kan forbedre købsoplevelsen og inddrage indkøbere mere ved at opbygge personligt tilpassede microsites. Nyttige ressourcer, såsom tilbud, tidligere kontrakter, referencehistorier og detaljer om tidligere eller kommende Zoom-møder, aggregeres for at hjælpe indkøbere med at komme tættere på en indkøbsbeslutning. I takt med, at indkøbere anvender digitale salgsrum, kan salgsoperationer indsamle købssignaler og andre data om kundeengagement, der kan bidrage til salgsindsigter, intern træning og aktivering og understøtte fremtidige vellykkede handler.
● Avancerede indtjeningsoplysninger: Salgsledere kan nemt få adgang til og rapportere om forretningstendenser, spotte afvigelser samt overvåge kundesynspunkt og salgspræstation med Oracle Fusion CX Analytics. Fusion Sales hjælper med at indsamle og vise data fra flere applikationer, såsom marketing, service, salg, økonomi og HR, til en komplet visning på tværs af forretningen og har et enkelt træk-og-slip-interface til udarbejdelse af rapporter uden support fra it.
Hvad kunder og partnere siger om Fusion Sales
“CRM er et integreret værktøj, især fordi vi sælger komplekst og dyrt udstyr og softwareløsninger i 180 lande over hele verden. Vi plejede at sammensætte salgsindsigter fra en række applikationer, Excel-regneark og post-it-noter. Det var ikke en effektiv proces”, udtalte Samantha Mohr, Vice President Inside Sales, Ricoh. “Oracle Fusion Sales forsyner vores sælgere med en guidet oplevelse, der optimerer deres tid og forbedrer deres mulighed for vellykkede handler via bedre indsigter, så vi hurtigere kan tilpasse os ændringer på markedet”.
“Vores kunder søger altid efter nye tilgange, der skaber reel værdi og tillid hos indkøbere. Oracle Fusion Sales hjælper med at løse væsentlige udfordringer i B2B-salgsmiljøet med en grænseløs og markant menneskeskabt arkitektur, der kan tilpasses”, udtalte Andrea Cesarini, Europe Oracle Business Group Lead, Accenture. “Gennem vores partnerskab i mere end 30 år har Accenture og Oracle sammen bidraget med uovertruffen innovation, branche- og teknologiindsigt til vores fælles klienter”.