Rekordstort første halvår i Elgiganten
Hjem NYHEDER Rekordstort første halvår i Elgiganten

Rekordstort første halvår i Elgiganten

Af Redaktionen

Elgiganten øger omsætningen med 16% i første halvdel af regnskabsåret 2020/21.

Rekordstort første halvår i Elgiganten

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten

Også julesalget ser ud til at sætte ny rekord. For perioden 1. november til 12. december 2020 ses en vækst på hele 28% sammenlignet med samme periode sidste år.

Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, siger:

”Det har været et meget anderledes år end vi forventede tilbage i starten af 2020. Ikke kun for os, men bestemt også for vores kunder og samfundet generelt. I takt med Covid-19 udviklingen, oplevede vi, hvordan behovet for teknologi steg. Både for at kunne holde kontakten ved lige med familie, venner og arbejde – men også som noget, der kunne adsprede og underholde os i en vanskelig tid.”

Peder Stedal uddyber:

”Situationen har givet os medvind og betydet at branchen som sådan er vækstet – og samtidig har vi taget markedsandele. Men sandt at sige var vi naturligvis hellere Covid-19 foruden. Det er der ingen tvivl om.”

Tilfredse kunder og sikker handel
I år har kombinationen af varehuse og online handel fungeret virkelig godt. Fuld fokus på håndsprit, mundbind og rigelig afstand har sikret, at Elgiganten har mere end levet op til alle retningslinjer og på den måde givet både kunder og medarbejdere en tryg oplevelse. Men ikke helt uventet har der også været en samlet stigning i onlinetrafikken på 66% – og ikke mindst en markant øget interesse for Klik&Hent.

Peder Stedal forklarer:

”I dag er det vigtigere end nogensinde at kunne tilbyde fleksible indkøbsmuligheder, hvor kunderne selv kan vælge hvor, hvornår og hvordan samtidig med, at de får den gode rådgivning og hjælp, de er vant til. Derfor vil samspillet mellem online, varehuse og dygtig rådgivning fortsætte med at være vores vinderformel – også i fremtiden.”

Til trods for sommerens udfordringer i forbindelse med implementeringen af nyt IT- system i kombination med Covid-19, har Elgiganten oplevet klare forbedringer og en kundetilfredshed, der nu er tilbage på samme niveau som før udskiftningen. Peder Stedal siger: ”Hele 93% af vores kunder har i denne periode været tilfredse med deres besøg og handel med os. Det er jeg virkelig stolt af.”

Flot indsats fra medarbejderne
”Noget andet som jeg er utrolig stolt af, er Elgigantens 2.300 ansatte. Uden det kæmpe engagement og den flotte indsats, som lægges hver eneste dag, ville vi ikke have opnået de samme resultater. I tillæg har vi måtte øge antallet af vores medarbejdere på vores kundecenter, så vi pt. er 50% flere end sidste år for at kunne håndtere alle de henvendelser, vi får. Alle som én har arbejdet under ekstraordinære forhold og med skiftende vilkår og restriktioner på en imponerende måde,” afslutter Peder Stedal.

Elkjøp Nordic
Elkjøp Nordic har oplevet et stærkt 1. halvår af regnskabsåret 2020/21, med tocifret vækst i alle markeder og en stigning til 23,5 mia. NOK. Driftsresultatet steg med 299 mill. NOK til 876 mill. NOK, som er en stigning på 52% fra sidste års rekord.

Kort om første halvdel af regnskabsåret

  • Perioden strækker sig fra maj til oktober 2020
  • Resultatet for halvåret var 3,4 mia. kroner, en stigning på 16% sammenlignet med samme periode sidste år
  • I løbet af 1. november – 12. december er salget steget med 28% sammenlignet med sidste år
  • Online handel steg kraftigt i halvåret med 66%

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>