Fuld fart på dataanalyse i skyen med SAS-Ny teknologiløsning
Hjem CLOUD Fuld fart på dataanalyse i skyen med SAS-Ny teknologiløsning

Fuld fart på dataanalyse i skyen med SAS-Ny teknologiløsning

Af Redaktionen

Salget af SAS’ cloud-tjenester steg med 29% i Europa i 2021.

Nye teknologiløsninger, skærpet branchefokus og stærke partnerskaber er årsagerne til succesen.

En nylig undersøgelse viser endvidere, at der er store fordele ved at benytte skyen til dataanalyse.

Det cloud-baserede salg steg med 19% i 2021. Kundebasen i skyen steg globalt med 26%, og cloud-tjenester står nu for 10% af SAS’ salg.

SAS har tre hovedfokusområder for sin cloud-investering:

  • Mød kunderne, hvor de er på deres cloud-rejse. Behovene er forskellige afhængigt af, hvor sofistikerede de forskellige virksomheder er ift. brugen af cloud.
  • Byg flere cloud-baserede løsninger til integration. Det gør det nemmere at skabe komplette løsninger.
  • Præsentér nye teknologiløsninger, der modvirker omkostningsstigninger til cloud-brug.

Innovative løsninger handler ikke kun om omkostningskontrol, men i allerhøjeste grad også om øgede indtægter. En nylig undersøgelse foretaget af Forrester Consulting viser et stort potentiale for dataanalyse i skyen med ROI på 204% over tre år. Tilbagebetalingsperioden for en sådan investering er 14 måneder.

– Under pandemien har det vist sig, at de virksomheder, der har investeret i cloud-løsninger, har klaret sig bedst. De har banet vejen for andre de næste par år, siger Jay Upchurch, CIO hos SAS.

SAS’ investering i branchespecifikke løsninger, der er baseret på SAS’ cloud-analysetjenester, er et tydeligt tegn på, at cloud-markedet er blevet mere modent. Tidligere på året blev SAS 360 Match præsenteret, som er en cloud-tjeneste til håndtering af annoncer, abonnementer og kundekontakter til eksempelvis tv-selskaber.

Et andet eksempel er en cloud-tjeneste til simulering af kliniske forsøg med vacciner og behandlinger. Tjenesten vil være tilgængelig på Microsoft Azure senere i år. En cloud-tjeneste til at reducere omkostninger og forbedre pålideligheden af ​​elnetværk blev også præsenteret.

En klar investering i partnervirksomheder er en anden vigtig del af SAS’ succes i skyen. Eksempler på cloud-partnere er Microsoft og IBM-ejede Red Hat.

Fuld fart på dataanalyse i skyen med SAS-Ny teknologiløsning– Vores partnere forstår kundernes behov. Det gælder bl.a. virksomheder som Accenture, Deloitte, EY og KPMG, forklarer Gavin Day, der er ansvarlig for strategiske investeringer i SAS.

Afslutningsvis kan det globale event SAS Hackathon 2022 nævnes, hvor 64 teams med deltagere fra 75 lande konkurrerede om at bygge smarte dataanalyseløsninger med SAS Viya på Microsoft Azure.

 

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>