Sommer, festival … og forsikring: Roskilde Festival og Hedvig indgår partnerskab
Hjem TELEKOMMUNIKATION Sommer, festival … og forsikring: Roskilde Festival og Hedvig indgår nu partnerskab

Sommer, festival … og forsikring: Roskilde Festival og Hedvig indgår nu partnerskab

Af Redaktionen

Når de forventningsfulde festivaldeltagere endelig kommer tilbage på Dyrskuepladsen efter to års nedlukning, vil de støde på et navn, der ikke før har været på festivalen.

Det digitale forsikringsselskab Hedvig får nemlig sin Roskildedebut gennem et stort samarbejde, som lanceres på den 50. Roskilde Festival.

Det nye samarbejde betyder, at festivaldeltagerne i år kommer til at møde Hedvig i flere sammenhænge – både på selve Dyrskuepladsen og i det digitale univers omkring festivalen. Eksempelvis vil alle garderoberne på festivalpladsen være Hedvig-designet, og de mange frivillige i garderoberne vil bære Hedvig-t-shirts.

– Her kan festivaldeltagerne sikkert efterlade personlige ejendele og så ellers bare omfavne festivaltilværelsen. Det er et godt billede på, hvordan vi gerne vil hjælpe vores medlemmer til at kunne leve et frit liv uden for mange bekymringer, siger Carsten Müller, der er global kommerciel direktør og dansk landechef for det digitale forsikringsselskab Hedvig.
Derudover vil Hedvigs identitet også være at finde på de tusindvis af powerbanks, der kan lejes på Roskilde Festival. Som en særlig mulighed vil leje af powerbank og opladning på festivalen i år være gratis for Hedvig-medlemmer. Og er man ikke medlem i forvejen, kan man blive det øjeblikkeligt, da Hedvig er et digitalt forsikringsselskab.

– Mobiltelefonen er jo livsnødvendig på en festival. Uden strøm kan man ikke få fat på vennerne, tage billeder eller nogle af de hundrede andre ting, man bruger sin mobiltelefon til på en festival. Og så vil man heller ikke kunne få hjælp i Hedvig-appen, hvis man skulle få en skade, siger Carsten Müller.

Stort værdimatch

Det er første gang, at Roskilde Festival indgår et samarbejde af denne type med et forsikringsselskab, men ifølge chef for partnerskaber Andreas Groth Clausen er det et oplagt match.
– Vi vil gerne have, at vores deltagere vænner sig fra at købe billige engangsprodukter, når de tager på Roskilde Festival, og i stedet medbringer produkter af bedre kvalitet. Så tager de dem også i højere grad med sig igen, når festivalen er slut. Det bliver mere attraktivt, når man kan have en festivalforsikring, som dækker hurtigt og tillidsfuldt, hvis uheldet er ude.

Sommer, festival … og forsikring: Roskilde Festival og Hedvig indgår partnerskab

Billede fra venstre; chef for partnerskaber, Roskilde Festival, Andreas Groth Clausen & global kommerciel direktør og dansk landechef, Hedvig, Carsten

Carsten Müller glæder sig over, at Hedvig bliver en del af jubilæumsfestivalen:
– Det bliver fantastisk at se alle de unge, der endelig får lov at komme på festival efter to års nedlukning. De unge voksne fortjener virkelig at nyde den frihed og fællesskabsfølelse, som Roskilde Festival er indbegrebet af. Det glæder vi os til at være en del af.

 

 

 

 

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>