Sony udvider samarbejdet med Discus Communications
Hjem NYHEDER Sony udvider samarbejdet med Discus Communications

Sony udvider samarbejdet med Discus Communications

Af Redaktionen

Sony og Discus Communications har netop indgået en aftale om, at Discus Communications fremadrettet skal varetage kommunikation og PR for Sony Mobile, der udvikler, markedsfører og sælger serien af Xperia-smartphones.

Sony udvider samarbejdet med Discus CommunicationsI forvejen arbejder Discus Communications med Sonys division for forbrugerelektronik og Home Entertainment.

Sony Mobile, der tidligere har været en selvstændig division i Sony, blev i april 2019 fusioneret med Sony Electronics, der står for Sonys produkter og løsninger inden for TV-, audio- og kameraer. Dermed får Sony samlet sin brede palette af forbrugerelektronik under ét og samme tag. Integrationen sker for at øge synergierne mellem de forskellige produktlinjer, så fx teknologier fra Sony Alpha-kameraer og Sony Bravia-TV i højere grad end tidligere anvendes i high-end Xperia-smartphones.

“Af historiske årsager har de to tidligere Sony-divisioner arbejdet med forskellige kommunikationsbureauer i de enkelte lande – herunder i Norden. Med sammenlægningen finder vi det naturligt også at samle vores kommunikation, og her faldt valget på Discus Communications, som vi i forvejen samarbejder med. Vi ser derfor frem til at trække på deres kreativitet og branchekendskab – nu også for Xperia-brandet,” fortæller Line Holm Hansen, der er Head of PR Nordic hos Sony.

Journalister og redaktioner, der interesserer sig for Sonys Xperia-smartphones – hvad enten det er teknisk, designmæssigt eller generelt – bedes kontakte Discus Communications, der fremover håndterer pressekommunikation, udlån af produkter til tests mv.

“Vi ser meget frem til at kickstarte vores arbejde med Xperia-brandet i forbindelse med forbrugerelektronikmessen IFA i Berlin til september. I modsætning til andre af Sonys produktkategorier, ser jeg Xperia som en udfordrer på markedet, hvilket kommunikationsmæssigt kræver specielle taktikker og kreative løsninger, som vi netop brænder for her på bureauet. Vi glæder os derfor til yderligere at udbrede kendskabet til Sonys smartphones,” siger Niels Christian Jensen, der er adm. direktør hos Discus Communications.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>