Sopra Steria fortsætter lønsomhed og investeringsniveau
Hjem NYHEDER Sopra Steria fortsætter lønsomhed og investeringsniveau

Sopra Steria fortsætter lønsomhed og investeringsniveau

Af Redaktionen

Sopra Steria, det internationale IT-konsulentselskab, kommer ud af 2018 med et tilfredsstillende resultat i Danmark.

Sopra Steria fortsætter lønsomhed og investeringsniveau

Maiken Lykke, Administrerende Direktør i Sopra Steria Danmark

For andet år i træk er der sorte tal på bundlinjen. I 2019 er der fortsat fokus på at drive en sund forretning baseret på projekter med høj værdiskabelse hos kunderne.

Samtidig fastholdes investeringsniveauet i organisationen for at tiltrække endnu flere dygtige medarbejdere.

Sopra Steria, som leverer IT-baserede kommunikationsløsninger og digitale transformationsprocesser til både den offentlige og private sektor, konsoliderer selskabets lønsomhed i Danmark i 2018. Selskabet har øget antallet af medarbejdere til 65, hvilket er en stigning på 10%. I 2019 bliver der bygget videre på fundamentet samtidig med, at man gearer virksomheden til fremtidig vækst.

”Vi har de seneste to år gennemført en succesfuld turn-around i Sopra Steria, hvor vi har omorganiseret vores forretning og gået fra en traditionel siloopdeling af ansvarsområder til en fuldt ud transparent opbygning, hvor vi arbejder med en relationsbaseret tilgang til markedet,” siger Maiken Lykke, Country Manager Denmark, Sopra Steria.

Digitalisering skal skabe merværdi

Nøglen til succes for Sopra Steria i Danmark er et stort fokus på at være en attraktiv arbejdsplads med en stærk virksomhedskultur, hvor der er afsat ressourcer til kontinuerlig udvikling af medarbejderne og arbejdspladsen generelt. Det skal gøre Sopra Steria til et sted, hvor fagligt stærke konsulenter og specialister gerne vil arbejde.

På den anden side mødes medarbejderne med en ambitiøs målsætning om at skabe fleksible løsninger med høj grad af værdiskabelse hos kunderne, hvor forretning og IT skal gå hånd i hånd. Hertil får de i vid udstrækning frie tøjler og har desuden den fordel, at der er en skandinavisk organisation på 2.100 medarbejdere til at gøre næsten enhver tanke til virkelighed.

”Vi arbejder ud fra devisen om, at kan vi tiltrække fagligt dygtige medarbejdere, så vil det også tiltrække flere kunder, der gennem øget digitalisering kan opnå en solid gevinst organisatorisk og på bundlinjen. Derfor skal vi være en attraktiv arbejdsplads. Samtidig arbejder forretningsenhederne i Skandinavien meget tæt sammen, og det bliver vi bedre og bedre til at bringe spil over for kunderne,” siger Maiken Lykke.

Relaterede artikler

Vi bruger cookies og andre identifikatorer for at forbedre din oplevelse. Dette giver os mulighed for at sikre din adgang, analysere dit besøg på vores hjemmeside. Det hjælper os med at tilbyde dig personlig indhold og nem adgang til nyttige oplysninger. Klik på "Jeg accepterer" for at acceptere vores brug af cookies og andre identifikatorer eller klik på "Flere oplysninger" for at justere dine valg. jeg godkender Flere oplysninger >>